sâmbătă, 25 februarie 2017

Oscar 2017 - Cinematography



Nu mai rezonez de multa vreme cu rezultatele la Oscarul de imagine, si cred ca explicatia e simpla... Oscarul pe imagine nu se prea mai da pentru imagine, se da colateral pentru altceva ce da o impresie falsa ca partea de camera work merita, ba pentru VFX, ba pentru montaj, iar anul asta cred ca o sa fie dat pentru production design. Cu toate astea, nu-i asa "grav" ca alte dati... But, let's cut this short.

Bradford Young pentru "Arrival". Nu stiu cat de greu e sa te limitezi intr-o zona de gri-uri si filtre care sa tina tonul filmului intr-un "gloomy" de la inceput la sfarsit, dar probabil cam asta-i meritul pe ce-avem aici. Nothing more.

Linus Sandgren pentru "La La Land". Contrast total cu ce avem mai sus. Dar pe langa asta mai avem si un contrast intre prima si a doua parte din film, care-i sustinut si de imagine, chit ca ramanem pe toata durata totusi intr-o zona foarte vie cromatic. Si alta diferenta vine si din cadraj si miscare care aici e evident la alt nivel, fie doar si prin necesitatea de a turna scene dansante. Cu toate astea... cat din impresia lasata de ce se vede vine din production design, si cat din camera work... I wonder.

Greig Fraser pentru "Lion". Well... poate oi fi eu prea traditionalist, dar ce vedem aici inseamna in sfarsit lucru pur cu camera. Atinge tot ce vrei, de la panoramari la gros planuri, de la kinetic folosit cum trebuie la tracking shots fixe unde cealalta varianta nu merge, filtre parca mai putin dar sunt si astea. Si poate una din cele mai de apreciat parti e compunerea de cadre fixe. Clipul de mai jos nu face dreptate pentru tot ce avem aici, dar din pacae n-am timp sa caut acum... Just watch the movie ;)

James Laxton pentru "Moonlight". Filmul are o imagine lucrata ok in general, dar nu mi se pare mult mai rasarit pe ansamblu decat "Arrival". Probabil partea cea mai "impressive" e secventa de scene de mai jos... In rest mai avem mici sclipiri, dar cam atat.

Rodrigo Prieto pentru "Silence". Pelicula lui Scorsese, ecranizare despre chinurile catorva misionari in Japonia evului mediu are un factor implicit de "cinematography boost" = caracterul de film istoric/epic cuplat cu desfasurarea exterioara. Scurt, castiga un pic din partea de cadre deschise, in rest e ok overall, dar nu impresioneaza.

Verdict: "La La Land" will probably get it, but I will keep my fingers crossed for "Lion".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu