luni, 13 februarie 2017

Oscar 2017 - Production Design



Early flight next morning => quick entry now. Production Design aka Art Direction including Set Decoration, sau mai pe romaneste ce tine in principal de scenografie si locatii, ne aduce urmatoarele nominalizari...

"Arrival" unde avem ca punct central interiorul navei extraterestre. Aparent construit la modul fizic. Nu zic ca nu se incadreaza in tonul filmului... dar tonul filmului e destul de frust/sec, asa ca pas & move to next one...

"Fantastic Beasts and Where to Find Them" a venit anul trecut ca un soi de continuare la universul Harry Potter, care din pacate pentru mine ramane in continuare o salata neslefuita, unde autoarea si-a construit din mers fiecare nou episod nestiind exact ce mai urmeaza (dar ceva mai trebuia sa vina to keep the cash flow alive). Ceea ce se vede foarte clar si aici. Ma rog... am vazut filmul asta in special ca sa am setul complet pentru intrarea de fata, deci sa ne rezumam la production design, unde lucrurile stau foarte simplu: n-am vazut nimic notabil peste ce-am vazut prin Harry Potter. Next...

"Hail, Caesar!" e ultimul film al fratilor Coen care poate n-a fost chiar atat de rasarit ca altele, dar pe partea care o discutam azi merita un pic de atentie. 1) E un film cu buget mic. 2) Avem o variatie pe zona set decoration care nu lasa de nici un fel sa se vada ce-i la 1). Actiunea filmului e plasata la Hollywood prin anii '50 si ne trece printr-o serie de platouri de filmare cu decoratiuni ce merg de la imperiul roman pana la ape cu sirene sau cu ceva extra bonusuri = un submarin rusesc. This was nice...

"La La Land" are un context de production design oarecum asemanator cu cel de mai sus, dar care nu ofera o gama atat de variata la ce poti vedea. Se mentine insa si acelasi ton colorat, care e in linie cu look-ul general al filmului, chestie care aparent a fost mult apreciata. Din punctul meu de vedere cam overrated, pentru ca sincer din toate cred ca pana la urma e cea mai .."comuna" intrare, dar na...

"Passengers" mi-a placut atat ca look cat si ca film. Avem doi pasageri treziti inainte de vreme pe o nava gigantica pusa pe pilot automat pentru 120 de ani. O surpriza a venit din cateva nuante mai mature decat ma asteptam dupa ce am vazut cateva recenzii care il aruncau in derizoriu. Dar pe subiect, ce avem aici e evident nava, sau mai precis interioarele, care de departe sunt printre cele mai eye-catchy pe care le-am vazut intr-un SF. In plus se mai creeaza cumva si un soi de sentiment similar cu mallul din "Dawn of the Dead", unde nava = incinta aparent safe care ofera tot & zombies = ever-growing malfunctions. Ma tem totusi ca o sa sufere de eterna problema: how much brings the decoration vs. the effects? ...

Verdict: "La La Land" will probably win, but my vote goes to "Hail, Caesar!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu