sâmbătă, 13 iunie 2020

Jersey Boys (2014)



Nu credeam s-ajung sa fac un review de musical de buna voie si nesilit de nimeni (a se citi: nefortat de vreo nominalizare importanta pe undeva), da na ca am ajuns si la ziua asta. Cum? Pai: 1. cautam ceva sa m-adoarma acum cateva zile, 2. mi-am adus aminte ca mi-a zis cineva candva ca filmul e bun, 3. de acum cateva zile n-am mai reusit sa vad altceva, si nici nu cred ca mai am timp pe weekend, deci e singura optiune. Sorry, dar n-am gustat niciodata genul, deci o sa fie o intrare scurta, desi tre' sa admit ca "Jersey Boys" e decent totusi in raportul timp cantat/scenariu dramatic.

Spre rusinea culturii mele generale eu n-am auzit pana la "Jersey Boys" de "The Four Seasons" sau de Frankie Valli - sau pe scurt tema filmului de fata care de fapt e unul biografic inainte de musical. Chiar daca am auzit de "Can't Take My Eyes Off You", dar care n-am stiut vreodata cine-o canta (in apararea mea, la cate coveruri are...). Ei na ca am aflat acuma cine-a scris-o si interpretat-o pentru prima data. Avem deci in film perioada formarii trupei respective cu numele care trimite mai mult la Vivaldi la un YouTube search, si o biografie sumara a membrilor formatiei, plecati dupa cum zice titlul de prin New Jersey.

Filmul e ok ca melanj de stari - amesteca si un pic de comic, si un pic de actiune, si un pic de drama - pe scurt Clint Eastwood (regie aici) chiar isi face treaba bine zic eu pentru ce material are la dispozitie. Scenariul e oricum lucrat destul de fain, macar in sensul ca te scoate din modelul standard si trece periodic membrii grupului la persoana I ca sa-ti mai dea cate un feedback personal relativ la their life story. Din pacate in afara de recunoasterea hitului mai sus amintit chiar nu m-a prins nimic din pleiada de '60s pop-rock songs care a facut aparent cunoscuta formatia la vremea respectiva. Iar din pacate chiar si intr-un musical biografic tot se canta des. Da na.. e o chestiune de gust pana la urma ;)

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu