marți, 13 octombrie 2020

True History of the Kelly Gang (2019)

 

Ce m-a convins sa vad "True History of the Kelly Gang" au fost cateva critici pozitive si am vrut sa mai ies un pic din zona de cinemateca in care se pare ca am cam intrat in ultima perioada. I should have known better...

Short background info: Ned Kelly a fost un soi de haiduc australian de final de secol XIX. Filmul nu se vrea o istorie reala asa cum zice titlul, ci un soi de abordare atat de minimalista incat da impresia de low budget (in ciuda distributiei), cu pretentii de inovatie artistica. De fapt e o incercare ratata de copie dupa Terrence Malick, sau ma rog... poate-i reusita in functie de care film de Malick il alegi pentru comparatie. Are cam acelasi tip de desfasurare ingrozitor de lenta care contrasteaza cu secvente de haos pline de "sensuri ascunse" care sa te faca sa te minunezi de "geniul regizorului" (nu conteaza ca raman ascunse - atat timp cat critica zice ca regizorul e geniu). In prima parte, care e ceva mai coerenta, mi s-a parut ca mai aduce un pic si cu "Plunkett & Macleane", mai ales ca subiectul de baza e in aceeasi zona, dar la final comparatia mi se pare mult prea injusta. A trecut un car de ani de cand am vazut "Plunkett & Macleane", dar tot imi mai aduc aminte ca desfasurarea haotica e in niste limite, iar pe langa asta soundtrackul lui Craig Armstrong a facut istorie acolo. Aici singurul element care merita apreciere e imaginea, dar si asta devine repetitiva la un moment dat + mai incalca si orice norme de safety pentru epilepsie cu o scena de mai bine de 2 minute cred in flashuri continue de lumina.

Coincidenta face ca "True History of the Kelly Gang" sa aiba in fruntea distributiei acelasi actor ca "1917", ultimul film care mi s-a parut demn de un 5 din 5. E singurul punct comun dintre cele doua. 

Rating: 1 out of 5

In loc de trailer, ca nu merita... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu