sâmbătă, 17 octombrie 2020

Uncut Gems (2019)

 

Acum ceva vreme am vazut "Good Time", o productie scrisa si regizata de aceeasi frati Safdie ca si "Uncut Gems". Mi s-a parut teribil de overrated si nisat atat de precis intr-un gen anume, incat am zis ca e destul de clar ca alt film cu aceeasi oameni in spate n-are cum sa fie prea diferit.

Nu m-am inselat. "Uncut Gems" e aceeasi isterie enervanta cap-coada, cu acelasi tip de personaj principal - un tip fara prea multe scrupule care se chinuie sa-si rezolve o problema creand alta, dar totusi exista cateva diferente. Personajul in "Uncut Gems" e un bijutier mult prea galagios din New York, dependent de pariuri, probabil rolul carierei facut de Adam Sandler, mult peste toate partiturile din comediile usurele obisnuite. Filmul urmareste cateva zile din viata nu prea fericita a respectivului, in care e urmarit in permanenta de camatari, incercand sa se puna pe picioare cu o vanzare prin licitatie a unei pietre neslefuite, toate astea in timp ce nu se poate abtine de la pariat. Actiunea e relativ densa, prinzand si problemele de familie, si colaborarile neortodoxe cu vanzatori de falsuri, si altele. Din pacate filmul e mult prea dens si in tipete, orice dialog aproape ajungand sa fie conflictual si plin de nervi. Ceea ce ajunge dupa cum spuneam enervant si obositor in acelasi timp.

Nu-i un spoiler sa zic ca povestea n-are happy end. Devine atat de evident de la un punct ca omul se duce spre mai rau, incat singura necunoscuta e cat de rau. Iar aici finalul e clar peste "Good Time". In spirala descendenta in care merge, ai senzatia la un moment dat ca incep sa mai apara niste iesiri dar fiecare e pe rand ratata. Incheierea pune insa cireasa pe tort. Am avut cred vreo trei variante, niciuna de bine, care mi-au trecut prin minte in ultimele 15 minute care vor iar sa te amageasca ca exista lumina la capat de tunel. Dar am avut surpriza sa fie livrat un alt sfarsit. Cred ca singurul posibil care salveaza un film, care nu pot sa zic ca mi-a placut, dar la care finalul ma forteaza sa fiu obiectiv si nu mai pot sa zic ca-i slab. Aici chiar nu pot da un spoiler. Doar ca senzatia e ceva de genul ca vecinului care a dat gauri cu burghiul toata ziua i s-a luat curentul. E o "liniste" brusca si scurta care nu-ti ofera prea multe momente de reflexie ca s-o intelegi. Ai un "L'amour Toujours" pe end credits sa o completeze in caz mai ai nevoie de ceva. Nu mi-a trecut niciodata prin cap sa ascult mai atent versurile la melodia asta pana la "Uncut Gems".

Rating: 3.5 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu