duminică, 15 iunie 2008

The Incredible Hulk (2008)




Cand am auzit ca urmeaza sa apara o continuare (cum am avut impresia initial) la versiunea din 2003 am fost relativ surprins, avand in vedere ce esec mare, verde si rasunator a fost la vremea respectiva. Am vazut un trailer dupa asta si m-am prins ca nu-i continuare... E un soi de remake (more like a refurbishment...) la 5 ani diferenta. Cam asta se doreste. In continuare insa am ramas la fel de surprins.. cauza - nu cred ca as fi facut ever vreo asociere Edward Norton - Hulk de capul meu.

Filmul continua seria recenta de superhero movies pe licenta Marvel (= X-Men, Fantastic Four, Spider-Man sau Iron Man mai nou; Batman si Spiderman tin de concurenta = DC Comics). Parca am mai zis-o si cand am scris despre "Jumper", da' nu-s chiar sigur asa ca o sa ma risc sa ma repet ca nu m-a prea atras niciodata genul asta de film ( cu exceptia Batman - unde am avut norocul sa vad ceea ce consider pana in prezent cea mai buna varianta contrar parerilor generale - "Batman Returns" din '92, pe vremea aia la cinema, si am ramas cu o impresie a naibii de puternica - presupun ca din cauza varstei :) ). Despre Hulk, asta din 2008 ce-as putea sa zic... E evident mare, verde si urla, da' parca ceva mai bine fata de cel din 2003 care a fost cam... patetic de-a dreptul. Scenariul e evident mai bine lucrat, dar e la fel de evident inainte de a vedea filmul ca mare lucru n-ai sa afli in plus ca subiect fata de trailer = reteta clasica de prim superhero movie dintr-o serie:

  • origine: in cazul de fata e scurtata la nivel de generic (in mod normal de altfel, avand in vedere ca am mai vazut-o odata in 2003 - desi sincer mare lucru nu-mi mai amintesc de-acolo)

  • evolutie: sau intriga, sau cum se impaca supereroul cu noile upgradeuri dobandite = fuga dupa regasirea calmului interior si adaptarea la conditii normale de existenta (a naibii de greu, mai ales partea cu calmul, pentru ceva mare, verde si furios = cazul curent)

  • the girl: sau partea romantica - pe scurt Liv Tyler in cazul de fata intr-o postura oarecum apropiata in unele ipostaze de Naomi Watts in ultima versiune de King Kong

  • the bad guy: Tim Roth care evident ajunge sa aiba parte de super-powers comparabile cu Hulk (a se evita trailerul pentru ca nu mai ramane nimic din film daca se vede si partea asta)

  • final conflict: sau the good (green) guy vs. the bad guy, si o sa las cititorul intr-o enigma de nepatruns fara sa dezvalui cine iese victorios


Deci, in ciuda tonului acid, filmul e bun ca film. Dar, pur si simplu nu ai cum sa ridici prea mult oricat te-ai chinui un subiect facut tipic dupa reteta anterioara. Pe mine sincer daca n-as sti la ce sa ma astept, m-ar plictisi ingrozitor. Partile bune, is actorii care sunt cam in numar de 4 in mare pe durata filmului, pe langa cei mentionati se mai adauga si William Hurt - restul fiind vreo doua trei roluri secundare si mai multe ultra-secundare = tind la figuratie. Partea de intriga e din punctul meu de vedere cea care ridica filmul cel mai mult, si n-are sens s-o dezvolt pentru ca as spune chiar tot. Regia - Louis Leterrier ("The Transporter" 1 si 2) - se simte fix ca in filmele mentionate in paranteza = incepe bine, partea de intriga chiar e interesanta pana la un punct dupa care da - pe romaneste - in cafteala comerciala clasica 100%. In mod normal, asta tine mai mult de scenariu, nu de regie, dar nush de ce am impresia ca regia a avut ceva influenta in cazul de fata (poate ma insel). Alte amanunte (minore): aparitia din nou a lui Lou Ferigno (Hulk din seria TV din anii 80) pe post de paznic ca si in varianta 2003, o ironie la adresa Hulk 2003 apropo de pantalonii mov - unul din subiectele hilare de atunci, Robert Downey Jr. pe post de aparite scurta a lui Iron Man (care inca nu l-am vazut) in final lasand loc de continuare cooperativa la ambele fiilme si altceva nu-mi mai vine in minte acuma...

Cum am zis, filmul e bunisor ca productie in ansamblu, cu toata tona de efecte - nu-i bazat numai pe asta (desi e destul...), si as zice poate chiar recomandat daca nu cauti neaparat ceva nou si vrei doar vreo doua ceasuri de relaxare, dar in ce ma priveste is si o sa fiu cam subiectiv intotdeauna relativ la ponderea subiectului intr-un film.

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu