duminică, 1 iunie 2008

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)




Mda... Ce pot sa zic ? Ma asteptam sa fie vorba in mai mica sau mare masura de ceva "SF" (cu accent pe " "). Nu ma asteptam insa sa fie vorba chiar de ceva SF (cu accent pe lipsa " "). La fel, ma asteptam sa fiu cam dezamagit, in ideea ca aveam asteptari destul de inalte de la filmul de fata, si de obicei cand te astepti la destul de mult de la un film nu prea primesti ce te astepti sa primesti (fraza are o oarecare logica, garantez :)) ... dar e tarziu, ma doare capu', mai am de lucru, si se vede...).

Bine, nu-i chiar SF in toata puterea cuvantului, adica n-avem nave spatiale care fac loopinguri printre asteroizi (ma rog... daca stau si ma gandesc, mult n-ar mai lipsi..), dar exista elemente destule de SF clasic. Chestia asta + partea telenovelistica + un final cu loc de continuare a la "Terminator 3" = poate o sa mai fie da' nu cu Arnold, sincer nu prea cred ca-si aveau locul. Pe de alta parte, daca le tai, din subiect mare lucru nu prea ramane, deci, nush ce sa spun... Na'.. poate am vazut eu prea multe filme si am inceput sa fiu plictisit de orice. Mi s-a parut o incercare de a scoate bani din reanimarea chinuita a unei francize, unde pacientul e pierdut prin jungla amazoniana si tre' sa recurgem de urgenta la ce mijloace primitive avem la dispozitie, fara sa ne chinuim sa dezvoltam ceva din ele. Ma rog, asta ar fi partea negativa, care poate suna mai rau decat e de fapt... De partea cealalta, aia buna, nu pot spune ca filmul nu pastreaza chiar nimic din farmecul trilogiei originale. Serpii, sau sarpele mai exact, e acolo (scena chiar funny pentru cine mai stie si restul seriei in special), biciul si palaria is acolo, Karen Allen - Marion din primul "Indiana Jones" e acolo, nemtii nu mai sunt acolo dar sunt rusii si senzatia ii apropiata, sunt destule aspecte placute care iti pot aduce aminte cu ceva nostalgie de timpurile cand ai vazut un film din serie pentru prima data (mda... suna cam prea lacrimogen, si nu se prea aplica daca le-ai vazut/revazut saptamanile trecute la TV - which I didn't). Pe ansamblu filmul te tine prins, si pana la urma plasarea SF-ului in contextul in care e plasat, pare o ipoteza destul de interesanta asupra unor aspecte efective (ceva in genul impresiei "Da Vinci Code" facand o paralela) dar... cam SF.

Scriu chiar pe fuga rau de data asta, deci ma tem c-o s-o mai scurtez. Rolurile is ok. Mi-era un pic frica sa nu vad ce-am vazut in "Supravietuitorul" cu Sergiu Nicolaescu, relativ la Harrison Ford = rol fortat si chinuit, dar nu e cazul. Evident, nu e chiar Indy de acu' 20 de ani dar e in regula. Tehnic, multe multe efecte evident. In rest, desi in general directorul de imagine cu care lucreaza Spielberg = Janusz Kaminski, si pe care personal il vad printre cei mai buni in bransa asta la momentul de fata ("Saving Private Ryan", "Schindler's List", "Minority Report", etc), parca n-a adus ceva iesit din comun in cazul de fata. Soundul - tema clasica de John Williams mixata si remixata, e singura chestie care imi suna si acum in urechi cand ma gandesc la detaliile pe partea asta deci mai mult nu mai stiu ce sa zic.

Personal pana la filmul de fata, cel mai mult mi-a placut a treia parte din serie - "The Last Crusade", dupa care prima - "Raiders of the Lost Ark", iar a doua - "Temple of Doom", tin minte ca mi-a placut cand am vazut-o (long ago pentru toate de altfel) dar nu m-a impresionat in asa masura incat sa-mi mai aduc aminte exact cam cum decurge actiunea. Cam acelasi lucru cred ca l-as putea spune si despre "Kingdom of the Crystal Skull" - filmul de fata, peste vreo 10 ani (sau chiar mai putin). Daca stau si ma gandesc acum la ceva similar de data mai recenta, nu-l vad cu mult peste "National Treasure" (oricare din cele doua, desi ca subiect s-ar apropia chiar oarecum de al doilea), dar totusi e peste. In definitiv e un film ce merita vazut, in special pentru cei care le-au vazut pe restul, macar ca sa stie ca n-au pierdut nimic, daca nu pentru mai mult.

Rating: 3 is too low, 4 is too high... I don't know... any of them out of 5

2 comentarii:

  1. Mie mi-a placut, tocmai fiindca singura asteptare era asa, neshte amintiri nostalgice de pe vremea cand eram copchil. In general lumea zice de rau, in special astia mai tinereii ;)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Off Topic: Uuuuu! First Comment on my blog! Finally (dupa > 1/2 an :|) ! Thank you! Really! :) Incepusem sa cred ca toate accesarile is random Google search results sau ceva de gen :) (nu ca ar fi departe banuiesc :)) )

    On topic: Pe partea de amintiri nostalgice m-o atins si pe mine (cum parca am scris de fapt..) . Daca nu as fi vazut nici unul din restul cred ca eram mai acid la aprecieri... :) (sau poate nu... ca asa vrand nevrand n-am putut sa nu-l compar cu restul, si din pacate chiar nu sta mai bine.. ma rog, opinia mea :) )

    RăspundețiȘtergere