duminică, 8 martie 2009

Stranger Than Fiction (2000)




Nu, n-am gresit posterul. Nu e vorba de comedia romantica cu iz fantastic din 2006 mult mai cunoscuta (si un film foarte bun de altfel). E vorba de un thriller cu accente de comedie neagra ceva mai vechi. L-am ales ca subiect de intrare in blog saptamana asta din simplul motiv ca e cea mai buna optiune valoric din cele doua filme peste care am dat cu juma de ochi (= cam pe bucatele) la TV-ul aprins pe post de fond sonor pentru other IT related activities in ultimele sapte zile. Alternativa ar fi fost "Rogue", un horror din categoria vs. evil animal monster - monster reprezentat de un crocodil gigantic - parca un pic mai sus decat nivelul mediocru intalnit de obicei la aria asta de filme, dar departe tare de cam singura exceptie care mai ridica un pic genul asta de horror = "Jaws" (primul).

Revenind la thrillerul pe care ziceam ca l-am vazut cu juma de ochi (= cam 30% cred mai mult l-am auzit...) pot sa spun ca m-a surprins in mod placut. Pare a fi un indie movie = n-am prins chiar prima secunda deci habar n-am ce studio ar fi la baza, dar ma indoiesc ca a avut cine stie ce buget. Filmul e bazat pe un lant de evenimente care evolueaza din mai rau spre mai rau in jurul unui cerc de patru prieteni : two boys & two girls, undeva la varsta absolvirii studiilor superioare, inainte ca gasca sa se sparga si fiecare sa plece spre directia proprie. Clar punctul forte in film e scriptul (si poate si un pic cei patru actori). N-o sa intru in detaliu legat de lantul de intamplari pentru ca n-ar mai ramane nimic de vazut, dar ceea ce pot sa spun e ca toata povestea e presarata cu un umor negru destul de bun, care contribuie in mare parte de fapt si la incredibilul ce sta la baza titlului. In plus, scenariul e departe de a fi simplist, e plin de intorsaturi de situatie, si totusi nu ajunge sa fie prea incalcit. In primul rand te prinde = must see what happens next ( cam asa am ajuns sa ma uit la film de fapt.. :) in masura in care am apucat sa ma uit.. ), iar in al doilea rand chiar nu ai parte de un final previzibil (chestie destul de rara in ultima vreme la nivel de thriller.. = in general macar in proportie de 70-80% te cam prinzi de "the end" .. na, poate oi fi vazut eu prea multe filme :), oricum aici nu e cazul )

N-o sa mai insist pe criterii mai tehnice = imagine, montaj, etc, pentru ca, inca o data, l-am vazut cam pe bucatele (= si cu lipsuri). Pe scurt, cum am zis, pare a fi o productie de studio independent = cu finante relativ restranse, deci nu exceleaza dar nici nu e mediocru = nivel obisnuit de movie made for TV (desi nu e).

Cam atat pt. intrarea curenta, back next week ( nu cu un film vazut pe apucate again .. sper :) )

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu