sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Movie Preview Winter-Spring 2009-2010 (Part 1: December-February)

Cu riscul sa pierd pentru urmatoarele doua saptamani si mana de views care o am in medie pe postare am hotarat sa recurg la o masura de criza (de timp), avand in vedere ca nexam vreme de vazut ceva zilele curente (si in plus sincronizarea cu inceputul de decembrie pica numai bine :-p). Asa ca o sa fac ce-am facut si la inceputul verii: o trecere rapida in revista a unei parti din titlurile care ar urma sa aiba premiera in Ro in urmatoarea perioada - tura asta pana la anu' in februarie, iar next time ce mai e anuntat pana in mai. Stiu ca toate informatiile astea se gasesc deja pe o sumedenie de siteuri de specialitate ( de asta am si inceput postarea "cu riscul sa pierd..." :) ), deci n-am pretentii ca aduc ceva foarte nou, ci mai mult o centralizare+filtrare pentru cine are blogul asta ultra-anonim mai la indemana (in cazul in care s-ar aplica asta la cineva :| ...).

Si da, stiu ca data trecuta cand am facut asa ceva cu minime exceptii am cam dat pe langa cu toate. Am nimerit prin cele anuntate o gramada de filme care ulterior s-au dovedit calitativ la piciorul broastei (sau al hamsterului, ori al extraterestrului din pod ca sa fiu mai la obiect), incat nici eu nu mi-am mai pierdut timp cu ele dupa ce-am vazut ratingul pe IMDb (si in plus in cateva cazuri si datele de lansare anuntate s-au dovedit a fi complet eronate). De asta tin sa subliniez tura asta ca toata "avanpremiera" asta are caracter pur informativ, sub nici o forma de recomandare, singurele criterii pe care merg in alegerile urmatoare fiind subiect+trailer din care mi se pare ca filmul ar putea avea ceva ceva potential (si probabil involuntar in mare parte spre genurile care le gust si eu).

Incep cu un titlu care cica ar urma sa ajunga la noi pe 11 decembrie, si care mi-a atras atentia prin numele scenaristului: Kurt Wimmer ("Equilibrium", "Street Kings", "Thomas Crown Affair", "Sphere", etc). Ma rog, o parte din cele amintite mai devreme is adaptari + mai are si vreo doua titluri catastrofale la activ dar avand in vedere ca ratingul de pe IMDb arata bine ma astept ca filmul sa fie ok. Ca esenta e un story bazat pe "ultimate revenge", in regia F. Gary Gray care mai are "A Man Apart" la activ (nu prea grozav totusi) pe aceeasi tema, dar mai bine las trailerul sa vorbeasca:

Sincer ma gandeam sa sar peste "Avatar" care aterizeaza in cinematografe pe 18 decembrie din doua motive. Primul ar fi ca deja toata lumea stie de primul film al lui James Cameron de la "Titanic" incoace (iar hype-ul deja a inceput sa fie comparabil...). Al doilea e ca sincer nu ma astept la cine stie ce din partea subiectului cel putin (pe langa faptul ca e discutabil cat de original e - see "Battle for Terra", many common elements, si mai sunt si alte exemple). Dar cum Cameron e al naibii de perfectionist si pana la urma a reusit sa transforme ceva ca "Titanicul" dintr-un story banal si lacrimogen in ceva care la nivel de imagine/sound/efecte si tot ceea ce mai tine de asa zisa parte mai tehnica de movie making + regia per ansamblu nu prea lasa loc de comentat... am zis sa punctez totusi si eu ceea ce se anunta topul de box-office pe urmatoarea perioada:

Pe 1 ianuarie, 2010 incepe cu "Sherlock Holmes", film care la prima vedere nu pare a avea extraordinar de multe in comun cu ce s-a mai realizat pe baza personajului din cartile lui Arthur Conan Doyle. Trailerul e catchy, dar sincer am ceva temeri legate de script avand in vedere ca scenaristii nu prea au cine stie ce la activ iar pe langa asta regia e semnata Guy Ritchie, care se descurca excelent pe o nisa de filme: "Lock, Stock & Two Smoking Barrels", "Snatch", "RocknRolla" ... dar "Sherlock Holmes", hmmm... we'll see..

Pe 15 ianuarie avem "Ninja Assassin", un titlu pe care initial il asteptam cu destul interes avand in vedere ca e al doilea film regizat de James McTeigue dupa "V for Vendetta" (desi acolo mare parte din merit il are scriptul - The Wachowsky Brothers). Din ce vad insa prin commenturile de pe IMDb s-ar parea ca e mai mult action = caft & CGI. However, are un rating rezonabil, so... iarasi we'll see..

"Agora" care are stabilita ca data de lansare in Ro 22 ianuarie, e un film istoric bazat pe viata Hypatiei din Alexandria (check Wikipedia for details). Cum a trecut ceva timp de cand n-am mai vazut ceva de gen la un nivel calitativ decent, totdeauna mi-a placut Rachel Weisz care are rolul principal iar regia e semnata de Alejandro Amenabar al carui "Abre los Ojos" (originalul de la baza "Vanilla Sky") vreau sa-l vad de nush cand si nu reusesc, cel putin in ce ma priveste, "Agora" intra pe lista de must see.

Si tot cu Rachel Weisz ca punct de legatura, de data asta in rol secundar, la sfarsitul lui ianuarie, pe 29, avem revenirea lui Peter Jackson in postura de regizor cu "The Lovely Bones". Trailerul spune totul despre poveste, si in mod sigur promite mult mai mult decat repriza de trei ore de cascat "King Kong", care a fost ultima productie regizata de Jackson acu'... 4 ani :| (ce repede trece timpul...).

Tot pe 29 ianuarie avem anuntata venirea in Ro a unui film suedez, mai exact ecranizarea primului roman din trilogia Millenium semnata de Stieg Larsson (trilogie care e si ultima creatie literara din pacate), care habar n-am ce contine foarte exact dar am auzit ca s-a vandut ca painea calda peste tot pe glob fiind ultraapreciata.

Pentru amatorii de distopii post-apocaliptice (sper ca n-am facut un pleonasm), luna februarie incepe perfect, pe 5 avand premiera la noi "The Book of Eli", cu o distributie ce promite mult si avand pe The Hughes Brothers in pozitie de regizori (singurul titlu care imi vine in minte regizat de ei e "From Hell" - adaptarea cu Johnny Depp pt Jack the Ripper story - suficient insa ca sa ma convinga)

Continuand seria de "dark subjects" pot sa zic ca in februarie stam bine la categoria "horror". Avem si varcolaci si vampiri. Pentru cine ducea dorul primei categorii, pe 12 februarie avem "The Wolfman" cu Benicio del Toro si Anthony Hopkins. E vorba de un remake dupa un film vechi din 1941 - cred ca unul din primele pe tema asta, iar la prima vedere ma astept la ceva entertaining si decent calitativ.

Daca "The Wolfman" pe langa horror poate fi considerat si film de epoca, in ceea ce priveste vampirii avem un titlu care pe jumatate e SF. "Daybreakers" are premiera anuntata in Ro pe 19 februarie, si pleaca de la ideea unui viitor unde populatia Terrei e dominata de vampiri, oamenii pur-sange fiind pe cale de disparitie. Si aici avem o distributie solida cu Willem Dafoe, Sam Neill, Ethan Hawke, samd, iar filmul fiind deja lansat pe la cateva festivaluri pare a se bucura de suficiente aprecieri.

Cam atat pe moment. Sper ca o "sa tina" linkurile la trailerele de pe YouTube mai mult decat unele de la previewul din vara, unde am fost nevoit sa le modific dupa cateva zile. Back next week, cu part II - vedem ce ne-aduce primavara ;)