vineri, 21 mai 2010

Robin Hood (2010)




Am auzit ca ultima varianta de "Robin Hood" ar fi prea lunga. Am auzit ca ar fi si prea boring. Am auzit ca nu respecta povestea (de parca Robin Hood ar avea cine stie ce biografie bine definita). Am auzit ca nici macar seriful de Nottingham nu mai apare in prim plan ca personaj negativ. Si am mai auzit ca e ultima productie regizata de Ridley Scott. Ei .. asta a contat ceva mai mult ca restul = m-am dus sa vad filmul on big screen. Si pot sa zic ca is multumit de decizie.

Intr-adevar nu e "the classic" Robin Hood story. Daca ar fi sa ma arunc un pic in presupuneri e o smecherie de marketing pana la urma care sa faca posibil un "Robin Hood 2" (oricat de weird ar suna ... parca urla dupa sequel ... asa de mult loc lasa). Asta ar duce si la partea proasta de care am auzit si s-a confirmat (spre deosebire de restul de mai sus care n-au contat), si anume ca filmul incepe bine si se termina prost si nu ca happy end ci calitativ. Pe de alta parte tocmai variatia asta de la story-ul clasic cred ca face ca varianta asta de "Robin Hood" sa fie cea mai buna din cate am vazut (si am vazut macar vreo patru). Dar despre ce e vorba pana la urma ? Pai ... fara foarte multe detalii ca sa nu stric nimic, ni se prezinta practic un fel de prequel la ce stie cam toata lumea ca ar trebui sa se-ntample intr-un film cu Robin Hood. Mai exact cine e Robin Hood ? Cum ajunge Robin Hood la titulatura asta = arcasul Robin Longstride in slujba lui Richard Lionheart -> sir Robin/Robert of Loxley in slujba (indirect cel putin) regelui John -> proscrisul Robin Hood in slujba ... (vedem in posibilul episod 2 daca mai e vorba de cineva) . N-as mai zice mai mult ... contrar asteptarilor (mele cel putin) avem un pic de real history si intriga politica, avem ceva rasturnari de situatie, avem romance, dark forgotten background pentru main hero ... toate ingredientele de epic movie solid pe langa partea de conflicte armate care e implicita pe genul asta de film. Din pacate, cum ziceam, daca restul e ceva original pentru Robin Hood si destul de credibil = n-avem chiar din start un Robin gata sa-si dea viata for God & country ... finalul o cam stalceste, intra in clisee de dat ochii peste cap, sageti cu traiectorie mai ceva ca o racheta cu heat detector, etc .

Din punctul meu de vedere "THE epic movie" (fantasy stuff not included here = LotR, ci doar history related) ramane "Braveheart" si pozitia asta e din ce in ce mai sudata pe timp ce trece. "Gladiator" e aproape. Dar chiar daca e tot cu Russell Crowe "Robin Hood" nu e "Gladiator". De fapt cred ca si "Kingdom of Heaven" (regizat tot de Ridley Scott) a fost un pic mai sus decat "Robin Hood". Si asta se aplica si la ce tine de movie making, nu numai la story, script, regie, samd. Adica ... nush ... cu exceptia unor scene luate pe timp de noapte, care intr-adevar arata foarte pictural, n-am vazut ceva care sa-mi ia ochii in mod deosebit, si nici n-am retinut vreo tema sonora. A fost insa peste asteptari. Iar Ridley Scott mi-a confirmat inca o data de ce e in topul regizorilor in ce ma priveste, chiar daca de la "Hannibal" incoace (pe care eu in ciuda criticilor il consider cel mai bun din seria cu Anthony Hopkins) n-a mai scos nici un film care sa ma "prinda"/"miste" efectiv, pot sa zic ca nici n-a coborat sub un anume nivel. Iar din punct de vedere al versatilitatii: drama - "The Duellists", "American Gangster", SF - "Alien", "Blade Runner", actiune - "Black Rain", thriller - "Hannibal", "Body of Lies", history epic - "Gladiator", "Kingdom of Heaven", "Robin Hood" ... nu cred ca exista termen de comparatie, si astea le-am scris din cap, n-am stat sa le iau pe toate de pe IMDb ca mai sunt o gramada... Waiting for the "Alien" prequels ;)

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu