sâmbătă, 21 aprilie 2012

The Awakening (2011)



In ciuda faptului ca mi-am luat o saptamana free n-am apucat sa profit cine stie ce de ea pe directia vazut filme. In plus, dat fiind mixul dintre ora curenta inaintata si faptul ca nu prea ma pot opri din cascat prefer sa ma opresc la ceva care n-o sa-mi solicite prea mult timp: "The Awakening" (no pun intended).

 The story: Florence Cathcart e o domnisoara de undeva din Anglia de inceput de secol XX, specializata in .. vanatoare de fantome, sau mai exact demascat falsurile din sedintele de spiritism aparute ca ciupercile dupa ploaie dupa primul razboi mondial. De asemeni si autoare de succes scriind o carte care aparent atinge aceeasi tema. Ei .. Miss Cathcart e chemata intr-o buna zi sa ajute la investigarea unui caz de moarte suspecta a unui copil dintr-o scoala de baieti, care scoala e aparent bantuita de spiritul altui copil ucis in urma cu multi multi ani in conditii neclare.

 Primul si cel mai important lucru: descrierea de mai sus e mult (muuuuuuult) mai dura decat ce vezi in film. Suna a horror .. Eu as zice ca e mai mult drama. Si din pacate e o drama cu un script prost. Daca esti avid de pasaje filosofice gratuite in medie la 10 minute (sau eu stiu ... in ultimul an ai vazut doar mindless action stuff si simti o nevoie acuta de ceva opus) atunci probabil n-o sa fii deranjat. Pentru mine dialogurile au fost crancene ... Nu cretine .. pentru ca slava cerului, fata de "Avatar", "Transformers" sau altele, exprimarea e fara clisee si nu da semne ca ar fi scris intre doua scene. Crancene = umflate la maxim cu replici care nu-si au locul + care is long, boring si vor a parea deep (atat de mult incat se simte de la o posta ca tot "deepness-ul" e fals). Pe langa asta (si din cauza asta) filmul treneaza destul de mult, pana la un final care nu stiu ... e probabil ceva intre "The Others", "The Haunting", unul sau mai multe titluri a lui Guillermo del Toro care imi scapa la ora asta (si mi-e lene sa caut :) ) si probabil si altele. Deci, dupa mine - originalitate: cam nexam. 

Principalul motiv pentru care am ajuns sa vad filmul asta e ca Rebecca Hall e undeva in top 3 actrite preferate .. ma rog, daca ar fi sa-mi fac un top. Din pacate asta e jumatate (sau chiar mai mult) din ce-i de apreciat in "The Awakening". Iar "de apreciat" aici e evident subiectiv in ce ma priveste (desi lasand nota de preferinte personale mai la o parte, chiar cred ca rolul e bun si salveaza de la un dezastru complet). Celalalt aspect pozitiv e imaginea despre care nu mai stau sa scriu, dar ceva mostre is in trailer. Pe scurt ce vezi e foarte placut ochiului, si reuseste sa ascunda destul de bine "production designul" care e destul de jalnic. Din pacate, cum zicea si vorba, cu "o floare" (sau doua) "nu se face primavara". Iar daca story-ul nu prea ajuta si scriptul nici atat nici o gradina intreaga nush daca-ti ajunge.

 Rating: 2 out of 5

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu