duminică, 8 aprilie 2012

TrollHunter (2010)




Dupa ce am vazut la inceputul saptamanii "The Hunger Games" (exceptional ajuns si in varianta nedublata prin cinemaurile de unde is) am tras doua concluzii: 1. Ca decizia (accidentala) de a profita de luni ca zi cu reducere in cantonul de resedinta (daca n-o fi cumva in toata Confoederatio Helvetica) a fost una fericita. 2. Ca mai trebuie sa mai vad un film, ca sa nu pierd timpul scriind despre ceva care desi nu e chiar prost e oricum tare departe de a-si merita incasarile pana in prezent. Ei .. n-am avut timp sa mai vad nimic, dar tot is hotarat sa nu scriu despre mai sus amintitul, asa ca am ajuns sa-mi storc creierii sa vad ce pot scoate ca subiect de blog. Si asa am ajuns la "Trolljegeren" (titlul in norvegiana) vazut prin Ianuarie, care nu e cine stie ce capodopera dar macar e ceva mai original.

Productia scandinava de acu' doi ani, e un indie movie care a facut ceva furori pe la cateva festivaluri. Pe scurt e un asa zis horror mockumentary ("Blair Witch", "Paranormal Activity", "Cloverfield", etc), gen care pe mine in mod normal ma cam scoate din sarite (cu mici exceptii - "Rec" de exemplu). Ma rog partea de horror e destul de light in cazul de fata (tot am zis de "Cloverfield" mai sus .. cred ca e comparabila), si evident implica .. troli. In caz ca nu suna foarte familiar avem de a face cu o creatura mitica (aparent specifica folclorului norvegian), de dimensiuni mari, care nu suporta raze UV (nu, nu pare originara din Transilvania si n-are canini ultradezvoltati) si se hraneste cu orice fel de carne si cu .. pietre. Informatii mai precise despre obiceiuri si specimene sunt furnizate in film. Care dupa cum ziceam urmeaza o linie a unui presupus "footage" de documentare a unui grupulet de tineri plecat in zona rurala din Norvegia sa investigheze braconajul ursilor. Si ajunge sa descopere o adevarata conspiratie a guvernului privind mancatorii de bolovani amintiti.

Well, unul din motivele pentru care am ales "TrollHunter" e si ca nu am prea mult de scris :P (it's late again & I'm busy as usual). Ca idee de ansamblu, nu e asa cum ziceam cine stie ce masterpiece, finalul e cam in plop (dar is curios cam cate titluri de "horror mockumentary" nu-l au asa) iar desi efectele is decente se vede ca are buget de indie. Totusi e clar o pata de culoare pe nisa asta, si e relativ entertaining fata de alte titluri care la cat tot schimba oala (= contextul) dar cam cu aceeasi reteta, au ajuns cam boring.

Rating: 3 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu