luni, 11 martie 2013

Screamers (1995)


Dupa cum se vede nu prea am subiect. Am fost nevoit sa reciclez ceva din memorie de care mi-am adus aminte intamplator dupa ce-am terminat de citit "The Man in the High Castle" de P.K. Dick. Intamplator = m-am holbat pe IMDb sa vad cum mai stau sansele de ecranizare dupa titlul amintit (si se pare ca is ok), si am trecut cu ocazia asta si prin lista de filme based on PKD material aparute pana acum. De "Screamers" uitasem, asa ca hai sa incerc sa-mi fortez neuronii un pic si sa vedem ce-mi aduc aminte ...

Filmul e o productie canadiana (parca), destul de vechi dupa cum se vede, cu o mana de actori, Peter Weller ("Robocop") fiind probabil cel mai cunoscut dintre ei. Povestea e cam asa, undeva pe o planeta colonizata doua tabere se razboiesc de ceva vreme, una din ele folosind ca arsenal de bataie the "screamers". Adica un soi de robotei subterani dotati cu detectie pentru fiinte vii si cu lame foarte taioase - mai exact un fel de mine anti-personal mobile si refolosibile. In plus in dotare mai intra si inteligenta proprie = self-repairing si mentenanta. Cred ca incepe sa devina evident unde bate subiectul, nu ? ;) Ei, intr-o zi, dupa o perioada lunga de liniste a conflictului, comandantul uneia din tabere primeste un mesaj de armistitiu din partea adversa si pleaca in recunoastere, iar ce gaseste ... se vede in film :) (ca eu oricum nu-mi aduc aminte prea exact).

Productia e de low-budget, si din ce-mi amintesc nu foarte spectaculoasa = probabil aduce mai mult cu un episod din "The Outer Limits" decat un mainstream movie. Dar povestea e ok si devine parca ceva mai antrenanta spre final (imi aduc aminte de un ending twist, sau ceva pe-acolo). Ce-i interesant de remarcat e ca desi filmul a aparut in '95 materialul de la baza, mult mai vechi, poate fi considerat sursa de inspiratie pentru multe productii unde the AI in robots/machines o ia razna, incepand evident cu "Terminator" si continuand cu multe altele. Deci, concluzie, daca ai chef de un SF decent fara mari asteptari insa ca production value, give it a chance ;)

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu