duminică, 3 martie 2013

A Good Day to Die Hard (2013)



Cu riscul sa-mi pierd orice credibilitate ( chit ca am nimerit ceva Oscaruri, deci ar trebui s-o fi crescut un pic ;) ) am decis sa scriu intrarea asta. "Die Hard" a fost pentru mine, si ramane cea mai buna franciza de action movie. A doua ar fi "Lethal Weapon", iar a treia e prea departe sa ma mai gandesc care o fi. Poate "de vina" or fi si decadele '80-'90 care le-au cuprins in mare pe ambele = eram mai usor influentabil la varsta aia. In orice caz, cand am auzit ca "Die Hard 5" a fost facut cu ou si cu otet mai de toata lumea am zis ca schimb topul. Cum ziceam insa, dupa ce l-am vazut ramane, ca serie, pana la urma (inca) acolo pe locul 1 :)

Trebuie sa recunosc ca filmul e slabut. Dar nu asa de jalnic cum ma asteptam si cum m-au facut sa cred toate reviewurile peste care am trecut. Regia si montajul sunt intr-adevar un dezastru (John Moore - "Max Payne" era suficient dinainte ca sa ma astept la asta). Scriptul de care se plange toata lumea nu e chiar atat prost, dar tre' sa admit si aici ca pare cam mutilat = taiat dintr-o versiune mai extinsa. Iar ca adaos pe negativ, Bruce Willis pare cam prea sictirit in rol (chiar si pentru John McClane). Si totusi ...

Story-ul in sine n-a fost rau, dar a fost tras zdravan in jos de restul productiei care dupa cum ziceam pare ca a scurtat din script. Chiar si asa, avem totusi un twist spre final, dar din nou parca putea fi valorificat mai bine. Avem cateva secvente de actiune care is peste orice am vazut in "Transformers" spre exemplu, si nu vorbim de 3D aici. Si in ciuda a cat de irealiste is, parca is totusi mai credibile decat ce-am avut in precedentul. Din ce-am mai scris, ar trebui sa se stie ca nu sunt omul care sa se dea in vant dupa asa ceva, dar aici chiar am simtit nevoia sa mentionez. Pe langa asta avem o imagine lucrata decent, cu filtre destul de puternice pe cateva cadre, care parca imi aduc mai mult aminte de primele trei filme din serie decat a facut-o, din nou, al patrulea. In concluzie, trebuie sa admit ca regia face diferenta. Din pacate John McTiernan nu mai e in activitate ca sa vad sanse pentru a sasea parte (si ca tot aminteam "Lethal Weapon" mai sus, nici Richard Donner nu cred ca mai regizeaza a cincea care se pare ca are sanse de productie). Dar chiar si asa, parca as mai da sanse inca unui "Die Hard". Who knows ;) ...

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu