duminică, 3 august 2014

Dawn of the Planet of the Apes (2014)



Imi pare rau ca n-am scris despre "DotPotA" ( that's a strange acronym :) ) acum doua saptamani cand l-am vazut. Dar efectiv, n-am avut timp. Nici acum n-am, dar daca mai astept o sa-mi dispara total din minte, asa ca decat deloc, mai bine un short entry ;) ...

Din primul film mi-a ramas in minte partea de VFX, superb calitativ. Ca story a fost ok, dar nimic neasteptat, sau foarte spectaculos. Al doilea film reia actiunea undeva la cativa ani dupa finalul primului, cand omenirea a fost decimata de o gripa specifica maimutelor, iar Caesar (cimpanzeul "alpha" din original) si-a stabilizat un regat propriu, in care domneste o semi-democratie, si regula de baza ca "apes don't kill apes". Problemele apar, cand omenirea disparuta aparent nu-i chiar asa disparuta ... Mai exact, un grupulet de supravietuitori, intra pe teritoriul maimutelor cu scop de a reabilita o hidrocentrala. Fara de care viitorul pare sumbru si intunecat (la propriu), cu toata rezistenta la virusul gripal a comunitatii de care-au fost trimisi. What's next, you'll see ...

Cum am zis sunt scurt azi. N-o sa dau decat un singur "spoiler". O buna bucata (chiar lunga) de film ai impresia ca ... ok, vad o poveste decenta, care insa stiu cum merge si cum se termina. Am ajuns chiar sa fac paralele cu "Lion King" = you see it coming de departe, in ce priveste principalul personaj negativ. Insa, ce trailerul de mai jos nu da din fericire (si nici eu n-o sa divulg) e cum incepe de fapt conflictul, cum evolueaza si cum se-mpart restul personajelor intre bine si rau ... Daca se poate defini bine/rau, pentru ca la un moment dat filmul are meritul sa lase deoparte aspectul comercial de a tine partea cuiva, si sa surprinda o chestie valabila pentru orice conflict - nu prea mai ramane loc de bine ...

Rating: 4 out of 5 ( because overall was nice, better than the first, and I'm in a good mood ;) )





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu