marți, 11 august 2015

Self/less (2015)



Cand am vazut subiectul la "Self/less" am zis ca in sfarsit poate am ocazia sa vad un SF inteligent, pe o nisa foarte particulara pe care a mai incercat-o "Transcendence" anul trecut esuand lamentabil. Cand am vazut ca regia ii apartine lui Tarsem Singh ("Mirror, Mirror", "The Immortals") m-am prins de ce ratingurile filmului prezic un esec si mai lamentabil. Cand, din pacate, am vazut trailerul m-am convins ca filmul n-are ce sa-mi mai ofere in plus. Cu toate astea ... am zis let's give it a try. N-a fost o idee chiar asa de rea.

"Mind uploading" - asta e subiectul in doua cuvinte. Adica transfer de neuroni mai pe romaneste (sau de continut mental ca fim exacti). Nu doar pe suport electronic aici, ca in definitia clasica din "Transcendence", ci de la gazda umana la gazda umana. Cel mai mare deserviciu il face filmului asta trailerul, care da povestea aproape integral, asa ca eu n-are sens sa scriu mai mult pe tema asta. Sunt convins ca daca ar fi lasat un pic mai mult de descoperit, cronicile ar fi aratat altfel. Mai ales in conditiile in care ai un scenariu care scartaie ...

Interpretarea e ok. In special Matthew Goode care face un rol negativ care mi-a adus aminte de "Stoker". Nu-i chiar ca acolo, dar se apropie. Ar mai fi de amintit cateva momente rasarite, ca ironia din scena cu "the final showdown", dar pe ansamblu filmul sufera tare. Sufera de ce ma temeam = regia lui Tarsem Singh, care nu pare sa stie prea clar daca vrea sa livreze un action movie in stil de Hollywood, sau sa marseze pe partea de film de substanta. Din pacate cand parca tinde sa prinda un pin mai mult de life philosophy & stuff, poc, iti tranteste ba cateva pistoale peste ceafa, ba un aruncator de flacari. N-am nimic impotriva actiunii intr-un SF cu ceva mai mult de zis. Exemple sunt nenumarate, de la "Minority Report" pana chiar la "Terminator". Aici insa parca secventele de bataie rup povestea. Macar daca n-ai sti ce vine din trailer ...

Concluzia: o idee ok, cu deficiente majore de implementare. Merita timpul, daca te intereseaza tema, si e totusi pana la urma suficient ca sa-ti creeze un pic de dispozitie pentru niste reflectii. Daca vrei totusi ceva mai mult ca film, desi subiectul difera, incearca "Source Code" sau chiar "Limitless". In esenta ideea de fond e tot "another life". Modalitatea de a ajunge acolo difera ;) ...

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu