duminică, 4 septembrie 2016

Man from Reno (2014)



"Man from Reno" e unul din acele filme care te face sa te intrebi "de ce e bun filmul asta?" in timp ce-l vezi in conditiile in care daca analizezi la rece story-ul undeva pe la jumatate parca totusi nu vezi nimic care sa iasa din zona de standard TV crime series. Zic asta pentru ca n-am avut timp sa vad filmul intr-o singura repriza si am avut vreme intre suficient cat sa ma gandesc daca mai merita si a doua parte. Si mi-am raspuns ca da ...

De ce merita? Filmul este lucrat impecabil ca tot unitar. Daca o luam pe bucatele - regie, interpretare, imagine, montaj, sunet, nu pot zice ca e ceva ce e exceptional, dar toate se completeaza atat de bine incat experienta cinematografica te tine prins. What about the story?... Pai avem un start destul de incalcit, in care un serif din apropiere de San Francisco da pe sosea peste un tip de origine asiatica, noaptea pe ceata, la propriu cu masina ... sau mai bine zis tipul respectiv care se clatina pe picioare da peste masina serifului. Long story short - "victima" ajunge in spital de unde fuge cand prinde ocazia lasand multe intrebari in urma. In paralel o autoare japoneza de succes de romane politiste se cazeaza la un hotel din San Francisco unde e agatata de un tip sarmant care dispare dupa o aventura de o noapte. Si cumva cautarea celor doi disparuti se intersecteaza la un moment dat ...

Sunt multe filme care iti trec prin minte cand vezi "Man from Reno". De la "No Country for Old Men" (pentru care n-am cine stie ce consideratie) la "Talented Mr. Ripley" (pentru care iar n-am cine stie ce consideratie). Eu am vazut aici ce a lipsit acolo. Totusi nu pot sa trec peste un punct dinspre final unde (spoiler) de la o stare de calm care pare stabila ai un viraj brusc intr-o directie parca prea intunecata ... Dar probabil e doar o chestiune de gust, sau de stress acumulat care prefera doar happy-end :) ...

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu