sâmbătă, 20 ianuarie 2018

Coco (2017)




Cand am vazut trailerul pentru "Coco" am avut un deja vu cu "Book of Life", si am decis sa spun pas, cu atat mai mult cat mai aveam inca doi factori de respingere: 1. musical (ca o fi el animat/neanimat... tot detest genul) 2. Disney/Pixar = coeficient lacrimogen excesiv. Am reconsiderat (cu greu) decizia in urma recenziilor aparute care plaseaza filmul ca best animation pentru anul trecut. N-a fost o idee prea buna, dar nu neaparat (sau na... integral) din motivele amintite.

Contextul este intr-adevar foarte similar cu "Book of Life". Avem tot o locatie somewhere in Mexico. Avem un baiat, Miguel, care isi doreste o cariera de mariachi dar familia il impinge spre una de pantofar (ma rog, e o diferenta fata de toreador dincolo... dar anyway). Avem probleme vechi de familie nerezolvate. Avem contextul "Day of the Dead". Avem trecerea in lumea de dincolo, unde Miguel isi cauta un stra-stra-stra-bunic fugit de-acasa cu tot cu chitara. Si de aici incolo, din fericire avem alta poveste. Partea buna e ca overall e ceva mai bine organizata in special pe final ca story-ul din "Book of Life". O parte proasta e ca povestea din "Coco" e mult mai simplista/liniara. Alta parte proasta e ca, din vreo trei twisturi care se vor importante am vazut doua venind mult prea repede = fara exagerare, din primul minut in care personajul/elementul de twist a intrat in scena. Chestie care a facut cam boring o bucata buna de film... si un motiv suficient sa nu zic iar mai mult despre subiect :)

In ceea ce priveste partea de musical, e relativ consistenta dar din fericire nu asa de pregnanta = tolerabila. Coeficientul lacrimogen excesiv (trademark Pixar) exista, si e principala problema care am avut-o cu filmul, dar din pacate nu cum ma asteptam... Adica nu in sensul de a da ochii peste cap si a verifica pe ceas cat mai am de indurat. Nu e un film pe care l-as recomanda sa-l vezi in anumite momente din viata... can get very painful... dar as prefera sa nu intru in mai multe detalii.

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu