joi, 25 iulie 2019

Shaolin Soccer (2001)




Am facut acum cateva luni un review pentru "From Beijing with Love". Abia dupa am realizat ca mai nene, stai un pic, ca eu am mai vazut ani in urma filme de Stephen Chow = "Kung Fu Hustle" (good one) si "God of Cookery" (way too silly). Ambele in aceeasi zona de slapstick comedy, dar parca un pic... altfel decat productiile de gen din US. Deci de fapt, dupa cum faceam o comparatie si in recenzia respectiva, am (re-)descoperit un Zucker/Abrahams/Mel Brooks in versiune asiatica. Din pacate, dupa o aruncatura de ochi pe IMDb, un pic cam trecut de perioada de glorie. Totusi se pare ca ar mai fi cateva titluri regizate de sensei Chow care nu le-am bifat. Dar cum nu ma dau chiar in vant dupa gen am zis pas. Pentru ca acum iar, ca alternativa la somnifere, sa dau o sansa pentru "Shaolin Soccer". Well, n-am adormit...

Povestea intr-o fraza: O fosta glorie fotbalistica, ramas schiop dupa un incident pus la cale de un rival, aduna ca antrenor dupa vreo 20 de ani o echipa de frati adepti ai shaolin kung-fu, pentru a-si lua revansa in cel mai mare turneu asiatic. Altfel zis, parodie pe doua fronturi: soccer vs kung fu movies. Multa parodie la kung fu movies :) (un exemplu cu flying monks & Bruce Lee returns mai jos).

I'll make this short: nu cred ca am vazut comedii mult mai bune in nisa asta de umor absurd de situatie. Eu zic ca-i peste "From Beijing with Love", si imi cam da ghes pentru un rewatch la "Kung Fu Hustle", din care nu prea mai tin minte decat ce-am scris mai sus = good one. In rest, intr-o nota mai serioasa, e o lectie de ce efecte comice poti obtine doar din niste unghiuri de filmare + ceva VFX care uneori par cam low budget dar culmea e ca asta ajuta in context. But watching this is better than reading... ;) Recomandare: versiunea originala - cea US dubbed e mai scurta si pierde din continut din ce info am gasit.

Rating: 4 out of 5 (incercand sa fiu obiectiv... :) still not really into slapstick comedy)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu