duminică, 24 mai 2020

A Good Woman Is Hard to Find (2019)



Sa trecem pe moment peste titlul de marketing. Nu de alta, dar cel putin daca imparti doar personajele din film, partea secunda din "A Good Woman Is Hard to Find" nu prea rezista la o statistica (sau altfel zis one good woman gasesti in film, one good man mai greu...). Alte interpretari in alte contexte duc la discutii mai complicate :). Asa ca sa intram mai degraba in subiect...

Sarah Collins e o vaduva singura cu doi copii, undeva intr-un cartier marginas de prin Irlanda de Nord. Sarah se chinuie sa afle cine a lasat-o fara sot, ucis intr-un parc din apropiere cu cateva luni in urma. Politia insa pare sa o trateze cu indiferenta. Mai adaugam si o situatie materiala destul de subreda, unul din copii ramas cu traume dupa pierderea tatalui si un mediu neprietenos in care pana si angajatii din supermarket is ostili. Avem deci un tablou in care ca sa treci ziua trebuie sa fii un pic dur. Mult peste cat de soft e Sarah, care nu prea reuseste sa raspunda nici macar tiradelor cicalitoare ale propriei mame. Peste toate, intr-o zi se mai trezeste peste ea in casa si cu un traficant marunt care cauta un loc sa-si ascunda drogurile furate. Amenintata fizic de individ, luata deja peste picior de politie si speriata de perspectiva pierderii tutelei copiilor, Sarah cedeaza si devine involuntar complice. And things get worse... until Sarah snaps.

Imaginea de mai sus e destul de gri poate ca sa te imbie prea tare sa vezi filmul. Mai adaugam si ca avem cateva secvente dure rau, iar trailerul nu ne ofera prea mult. Si ne oprim aici cu anti-reclama. Ignore all. Trust me, filmul e de vazut. Nu ma asteptam sa am asemenea surpriza cu tot contextul de mai sus.

E de departe cea mai buna interpretare feminina care am vazut-o in ultimii ani. Sarah Bolger (actrita din rolul principal) practic duce tot filmul cap-coada. Mi-e greu sa gasesc un alt exemplu recent unde interpretarea + evident si ce ai in scenariu, sa te faca sa empatizezi cu personajul la modul de aici, chiar si dupa momentul cand depaseste niste limite (daca toporul din poster nu spunea nimic...). Probabil efectul e dat de toata secventa de intamplari nefericite prin care trece biata femeie, secventa care creste gradual impactul emotional nivel cu nivel.

In ciuda imaginii foarte gri de la care plecam, filmul te lasa sa respiri. E presarat suficient de bine cu momente de tension release, si poate cu exceptia a una-doua scene care forteaza un pic, in general nu-i chiar "hard to watch", cu toata descrierea de la care am plecat.

Pentru un film de festival care nici nush daca a prins distributie prin cinemauri, clar cu un buget redus, nivelul de productie e ok. Don't expect much, dar montajul, sunetul, imaginea si ce mai avem pe tehnic sustin decent story-ul. Minusuri: finalul parca e un pic anticlimactic (spoiler: fara topor :P), dar intr-un sens poate e mai credibil asa...

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu