duminică, 2 august 2020

The Guilty (2018)




In lipsa de timp, iar am mers pe varianta de cel mai scurt film pe care l-am gasit = alta optiune n-am in afara de "The Guilty" pentru saptamana curenta. E o productie daneza, care a fost suficient de premiata acum vreo doi ani cat sa-mi atraga atentia cat s-o trec pe o lista de "must watch". E un film bun, dar evident, ca de obicei cand asteptarile is sus, impresia finala parca nu-i chiar la fel (valabil si viceversa - a se vedea intrarea trecuta).

Subiectul in "The Guilty" se preteaza foarte bine pentru o piesa de teatru. Asger Holm e un politist impulsiv, anchetat pentru uciderea unui suspect in timpul unei interventii, trecut temporar la dispeceratul de apeluri de urgenta pana la finalizarea cazului. Toata desfasurarea filmului e construita practic din convorbiri telefonice. Primele apeluri au rolul sa dea un contur de start personajului care-l avem in fata, pe scurt un tip cu intentii bune dar parca un pic prea sigur pe el, dupa care intram in main story - Iben, mama a doi copii, acuza ca ar fi rapita aparent de fostul sot dupa un conflict conjugal violent. Primul telefon care-i pare lui Asger suficient de serios cat sa merite atentia.

Tot impactul in "The Guilty" se bazeaza pe evolutia cazului prin fiecare apel care aduce elemente noi, iar eu deja am avansat cu informatiile primite cam mult cat sa dau printre randuri si un hint ca avem cateva twists. Tot ce-as mai zice e ca in final e usor de tras concluzia ca subiectul principal al filmului e de fapt de cealalta parte a telefonului decat ai crede la inceput. Mai precis nu Iben, ci Asger, sau o caracterizare de personaj care tot evolueaza de la acel contur de start, spre o morala care ar zice ca impulsul de moment nu-i chiar cea mai fericita optiune. Well, that's debatable... sau cel putin mie mi s-a parut parca prea one-sided filmul in directia asta, daca ar fi s-o scoti din context (in ciuda faptului ca in general as rezona cu ideea).

In orice caz, ca sa ne apropiem de concluzie, as mai puncta cateva chestii. Pentru un film sub 90 de minute din care majoritatea sunt parte audio telefonica, avem o situatie un pic ciudata.. e in acelasi timp de apreciat cat poate scoate din montaj sunet si efecte, dar nu pot sa nu remarc ca in anumite parti devine neglijent. Aspect care-i valabil si pentru realismul scenariului care daca in start il face poate chiar greu de urmarit ca intensitate a dramei de la un punct ajunge cam exagerat relativ la ce manifestari ai putea avea nederanjat intr-un dispecerat de urgenta in care nu esti singurul operator. Raman deci la parerea ca e ok dar se putea mai bine.

Rating: 3.5 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu