vineri, 17 decembrie 2010

Case 39 (2009)




N-am mai avut pana acuma un horror pe blog ca intrare inainte de Craciun si nu stiu daca e chiar cea mai potrivita optiune in ton cu sarbatorile :) dar cam asta e tot ce am la indemana. Ca sa intru direct in subiect fara sa mai lungesc partea asta mai incolo, "Case 39" e un film pe aceeasi idee de baza ca in clasicul "Omen", sau mai nou (desi inca nu l-am vazut) "Orphan". Pentru cine n-a vazut filmele, actiunea pleaca de la o fetita dintr-o familie cu ceva "probleme" (see below :-p) care e preluata de o asistenta sociala. Pentru cine a vazut filmele amintite deja am dat un spoiler urias relativ la unde bate filmul, ca sa mai spun si altceva.

Trebuie sa zic ca filmul de fata e probabil un exemplu in ce priveste cantitatea de violenta grafica pentru un horror. Sincer avand exemplele curente de ce presupune "horror" in gen "Saw" sau "The Descent" sa zicem, ma si mir ca la "Case 39" apare horror listat pe IMDb (imi vine acum in minte "Frailty" unde nu avem asa ceva si cat o fi filmul ala de thriller nu poti sa zici ca e chiar linistitor de vazut - ceea ce dupa mine cam schimba genul). Ca sa sintetizez ideea, nu ai cu mult mai multa duritate la nivel de scene decat ceea ce se vede in trailer - nici ca intensitate nici cantitativ (cam toate scenele lungi din punctul asta de vedere sunt prinse acolo).

Si totusi e un horror :) ... Pentru ca din pdv feeling / atmosfera nu-i chiar usor de inghitit. Din pacate asta nu e valabil chiar tot filmul, fiind fragmentat cu faze care dupa mine sunt cam hilare - chestie care pana la urma probabil face bine ( mai ales daca vezi filmul solo noaptea tarziu :) ). Depinde acum si cat de in serios iei filmul pentru ca or fi hilare (si vorbesc pentru mine acum) dar sub nici o forma nu cred ca se vor asa. Pana la urma cred ca e in functie de dispozitie - un exemplu ( fara multe detalii :) ) - e o scena la un punct in care familia aia cu probleme de care ziceam la inceput - mai exact mama si tata hotarasc sa-si manifeste caldura parinteasca bagand copilul la cuptor (don't worry scena e mult mai light decat suna). Well oricum ... :) ... daca esti ingrijorat rau, obosit sau mai stiu eu ce stare de spirit non-pozitiva ai sanse sa ti se para cam dura faza mai ales pe fondul ideii; daca esti insa relaxat si montat pe luat la misto din startul filmului o sa supravietuiesti psihic cu succes pentru ce urmeaza :)

Partea cea mai proasta din film si care o sa se reflecte si in ratingul de final total subiectiv ( chiar n-am ce-i face :) ) e Renee Zellweger. Nu-mi place si pace ... Nu stiu. Am zis, is subiectiv ... dar cred ca se putea gasi altcineva care sa faca un rol principal mai bun. In schimb actrita care interpreteaza rolul copilului - Jodelle Ferland e la polul opus = de acum cred ca imi ramane in minte pentru tipul de caracter jucat. Altceva de amintit ar fi regia. Daca scenariul cam schioapata zdravan prin cateva locuri dupa mine fiind ba parca tras de coada, ba parca scurtat, ba lasand impresia de gauri in subiect ... regia totusi il salveaza destul de des. Si pot sa zic ( cred .. ) ca sunt fan Christian Alvart - acelasi care a turnat si "Pandorum" despre care am vorbit mai demult pe blog. Nu avem chiar aceeasi calitate aici dar oricum se vede mana.

Nu prea am ce sa mai zic in plus ca sa inchei in afara ca desi nu e cel mai grozav horror pe care l-am vazut a fost oricum mai mult decat ma asteptam si pe langa asta poti sa-l vezi fara sa fie nevoie sa reduci nuanta de rosu din parametrii de cromatica a ecranului.

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu