duminică, 26 decembrie 2010

Shrek Forever After (2010)




Stiu ca is un pic cam intarziat si cu postarea care s-a vrut a fi inainte de sarbatori si vis-a-vis de premiera titlului (care a fost prin primavara - vara). Pana acum insa nici macar nu mai scriam in perioada asta = imi luam o vacanta de 3 saptamani ... dar am zis sa dau skip anul asta avand in vedere ca s-au mai schimbat lucrurile = nu prea mai am titluri de ultima ora fiind plecat intr-o zona unde in general filmele is dublate in franceza la cinema + oricum nu prea am timp sa vad mare lucru (desi o sa mai recuperez un pic in perioada urmatoare = I'm back home for Christmas...). Deocamdata insa n-am apucat sa vad mai nimic foarte nou in afara de ultima parte din Narnia ... (in ciuda faptului ca am zis ca n-o sa dau bani pe cinema pentru asa ceva). Desi is ceva imbunatatiri fata de precedentele tot nu cred ca merita sa pierd timpul si sa ocup spatiul pe blog, si ca sa nu virez iar spre horror fix in a doua zi de Craciun :D o sa ma opresc la ultimul Shrek in loc.

Dupa cum poate s-a vazut in multe cazuri, ratingul meu de final care probabil e cea mai putin importanta bucata din ce scriu tinde sa fie relativ aproape de IMDb ( probabil de asta si consider IMDb-ul ca fiind cel mai valabil reper pentru cat de ok e un film :) ). Totusi mai sunt cazuri cand eu si IMDb-ul avem pareri diferite - iar Shrek al patrulea e unul din ele.

In primul rand nu ma asteptam la prea mult cand l-am vazut. Desi is fan declarat DreamWorks, totdeauna am fost de parere ca titlul lor de baza practic pe care si-au facut un nume si din care probabil au scos cei mai multi bani = Shrek, e cam singurul supraevaluat. Daca ma intrebi de exemplu ce s-a intamplat in Shrek 1, 2 si 3 habar n-am sa-ti zic mai nimic, in afara faptului ca in primul, capcaunul verde a salvat-o pe printesa ... care a devenit si ea verde in final. In rest ... in al doilea si al treilea nu mai tin minte cine a fost "the evil one", care a fost conflictul - povestea, ce a trebuit Shrek sa salveze ... etc. Concluzia e ca daca au fost, au fost destul de subtiri. Poate oi fi eu mai de moda veche, dar parca simt nevoie de good vs. evil story la o animatie care se cam vrea a fi fantasy ca gen pana la urma. Nici macar in primul Shrek, nu poti zice ca ai cine stie ce mare filosofie de subiect legat de partea asta = ma-ndoiesc ca dragonul ala poate intra la categoria de evil character ci mai mult la capitolul dezastre naturale. Ei ... aici in sfarsit avem un story in care "cel rau" nu-i chiar de talia lui Sauron din Lord of the Rings, dar oricum e lucrat ceva mai mult ca in precedentele doua zic eu din pdv character development ( = pe asta o sa-l tin minte :) ).

Care ar fi ideea mai exact. Pai ... in ce se zice ca ar fi ultimul episod din Shrek, capcaunul verde trece printr-o criza existentiala in care e satul de tot si toate - masa, casa, familie, fani - si cade in plasa celui de care ziceam mai sus - Rumpelstiltskin - un vrajitor care-i propune un targ - o zi din copilaria lui Shrek in schimb pentru 24 de ore de trai solitar specific capcaunesc. Si evident, contractul are o chichita ... Care nu-i chiar greu de intuit :) dar prefer sa las restul intrigii de vazut in loc sa zic eu tot acum. Mai ales ca ... :) iar scriu pe fuga, si ma vad nevoit sa inchei cam brusc. Pana la urma ca subiect, nici aici nu ai cea mai grozava productie DreamWorks (n-ajunge nici la un sfert din "How to Train Your Dragon" cred ca script), dar oricum din punctul meu de vedere e clar macar la acelasi nivel cu primul Shrek, ai un story poate chiar un pic mai coerent si complex narativ, si in plus pastreaza acel ceva tipic DreamWorks care Pixar inca nu-l are = reuseste sa fie si comic si induiosator simultan dar fara a cadea in excesiv de lacrimogen.

Rating: 4 out of 5

( PS: light spoiler - pana la urma cine stie ... poate cauza pentru impresia buna iar o fi apetenta mea pentru time travel related caused changes :) ; anyway apropo de timp .. cu delayul de rigoare ca am uitat sa zic tura trecuta: Sarbatori Fericite ! ;) )




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu