sâmbătă, 24 decembrie 2011

Real Steel (2011)




Ok .. Stiu .. "Real Steel" nu suna potrivit pentru perioada curenta, dar titlul inseala. Chiar daca filmul a fost lansat prin octombrie, eu zic ca intra in ton cu sarbatorile de iarna. Motiv din care l-am si ales ca subiect (bine .. nici n-am prea avut optiuni vazute recent). Din start o sa zic insa ca ratingul de final e pur obiectiv. Daca ar fi sa ma raportez la "the usual feeling" care e asociat cu zilele astea (sorry, alta exprimare mai fericita n-am la indemana :) you know what I mean), atunci ar fi mai sus cu un punct vis-a-vis la cat de bine se pliaza.

Avem un soi de family story cu un happy end mai mult decat previzibil, dar nu-i o mare problema :) you want it like this & you get what you want. Pe scurt, intr-un viitor nu foarte departe boxul profesionist a fost inlocuit cu robot fights. De acolo si titlul ... Competitorii sunt proprietari de masinarii de otel care se bat in ring pe baza de remote control - by joystick, voice, sau chiar mimica miscarilor executate in afara ringului de player (idee interesanta actually .. ma-ntreb daca n-ar avea potential real cand robotica ar ajunge mai advanced). In contextul asta, avem un ex-boxer real, reprofilat pe noul "sport", care incearca cu chiu cu vai sa faca ceva bani dar o cam da in bara si nu doar "profesional" ci aparent pe toate planurile. Amica, proprietarul atelierului de roboti care devine aproape falimentar dupa esecurile tipului, ii cam da papucii. Fiul, de vreo 10-11 ani, il injura pentru ca dupa ce l-a parasit la nastere, dupa decesul mamei a mai "vandut" si custodia unei matusi (sau mai exact sotului respectivei). Well .. ce sa zic mai mult. Daca vezi primele douazeci de minute deja te prinzi in mare cam ce urmeaza. Si deja am spus ca finallul e in tenta pozitiva. Asa ca .. it's enough :)

Nu am in ce detalii filmice sa intru. Nu pot sa zic ca am asistat la ceva care m-a impresionat punctual in vreun fel ( well .. o sa ma abtin sa incep sa fac "analiza" pe zambetul lui Evangeline Lilly pentru ca ma tem ca nu-i de interes general :) ). Filmul overall insa cum am zis-o e perfect daca vrei ceva light, care sa-ti induca (sau sa accentueze) un mood pozitiv-optimist, si sa fie si suficient de alert ca sa te prinda. In plus, in ciuda actiunii, a titlului, contextului de fighting, etc .. rezultatul dupa mine e ceva destul de non-violent (remember, robots fight, not the people) ca sa cam taie orice limita inferioara pentu categoria de varsta din target. E un pic prea .. cum sa zic .. american dupa mine = the obviously happy end, o serie de clisee/faze de dat ochii peste cap + (a bit of spoiler here) la final am avut o senzatie usoara ca am vazut un remake la "Rocky". Dar tocmai asta il face ce am zis mai sus ca e = sort of fit for this time of year. Ocazie la care, transmit si eu "Sarbatori fericite!" to everybody ;)

Rating: 3 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu