luni, 31 decembrie 2012

Chasing Rabbits .. yet again & neverending ..

Warning/Disclaimer: The ramblings below are completely off topic and reflect a temporary, unstable and incoherent state of mind of the writer. Read at your own risk. No responsibility is assumed for any caused damage, psychological or physical (e.g., forgetting the food on fire and getting the house filled with smoke)

Pe undeva prin blogul curent, incepand cu anul 2007, se regaseste o intrare intitulata "Chasing Rabbits", continuata in 2008, 2009, 2010. O intrare care n-are nici o legatura (directa, cel putin) cu tematica saptamanala, plecata de la o analiza extinsa, intortocheata, complicata si nu in ultimul rand destul de personala a zicerii "Cine fuge dupa doi iepuri, nu prinde nici unul". Nu am nici timp, nici chef sa ma uit la ce am scris in anii din urma, ca sa vad pe unde am ajuns. Si nu, nu e necesar de sondat prin maruntaiele blogului pentru a cauta un sens pentru campii care-i bat (pentru ca nici nu stiu daca exista vreun sens). Pe scurt, n-am fost niciodata de acord cu proverbul amintit, si de acolo a plecat seria de intrari (favorizata si de o stare de spirit nu foarte "happy", cam recurenta si care indeamna la random ramblings).

In 2011 am decis sa pun punct la "alergarea dupa iepuri: tratat de vanatoare alternativa in everyday mists", ca element de off-topic anual, si sa virez spre ceva mai .. productiv sa spunem = "Let me tell you a story .." . Actiune menita sa aiba cam aceeasi actiune care a motivat si blogul curent la inceputuri = eram asa de prins cu altele ca nu mai aveam timp de vazut nici macar un film pe saptamana, asa ca mi-am creat un motiv. Ergo: in acelasi mod mi-am creat un alt motiv ca sa prind "un iepure" de urechi = sa imi fac timp sa scriu every year at least a short story (this rabbit is a hobby, needed pentru contrast cu the everyday job). N-a mers = anul trecut am avut ceva de-a gata, anul curent am avut alti "iepuri" dupa care a trebuit sa alerg (life rabbits = job, family issues, job, health, job, family issues, job, etc) si n-am mai reusit sa mai prind urecheatul de mai sus. Dar n-am renuntat inca sa alerg dupa .. so, poate next year.

Deci, care-i scopul intrarii de fata. No clue. Probabil sa mentin "traditia" anuala de a avea si ceva off-topic, in care din pacate nu prea am ce scrie. As putea sa virez de la randul curent spre un exercitiu de imaginatie. Din pacate mi-e cam frica de rezultat, avand in vedere "my current end of the year mood". Despre care, for personal reasons, avand in vedere ca-i un blog public si accesibil (in ciuda lipsei de advertising) nu prea pot sa dau detalii. Si asta e un motiv pentru care ar trebui sa ma opresc aici. Dar pot sa-mi fac un hatar si sa-mi "set the tone" macar ;) ..







.. Dupa care sa incerc sa virez spre ceva complet diferit. Let's see. Exercitiu de imaginatie am zis. Live. 15 minutes max time limit (speram mai putin). Sa vedem ce iese. Need a starting point.. Hmm .. had a catchy title .. Chasing Rabbits .. yet again & neverending .. ok let's go ..

Zi de iarna. Soare. Campie inzapezita. Zero copaci, zero munti, zero vegetatie. Spatiu plan intins si alb. Liniste. Trei puncte negre incep sa se contureze dinspre sud. Trei iepuri. Sa le zicem "1", "2" si "3", de la stanga la dreapta. Trei dare paralele lasate in zapada. A fugi mancand pamantul ar fi un cliseu care s-ar potrivi aici, cu precizarea ca in cazul de fata pamantul e sub un strat gros de zapada.

Iepurele din stanga se opri brusc. Ceilalti doi pusera frana, holbandu-se uimiti la confratele mai nou stationar. "De ce fugim ?" intreba 1 (nota de subsol - comunicarea se desfasoara prin telepatie iepureasca, tehnologie avansata ultrasecreta despre care nu se stie nimic .. fiind ultrasecreta). "Ceata, bre !" se rasti 2. "Chiar in fiecare zi trebuie sa-ti aducem aminte ?". 3 completa ingandurat dand din urechi "Doza de morcovi, doza de morcovi .. degeaba am crescut-o". 1 se uita ca trezit din somn in spate. Un val negru de ceata se intrezarea la orizont. [to be continued .. = house emergency, revin]

back .. need more tone setting ..







Asa, unde eram .. Valul negru de ceata avansa cu o viteza constanta, inferioara celor trei iepuroi, dar suficient de repede ca sa devina amenintator in contextul in care patrupedele nu se miscau din loc. In concluzie, iepurele din mijloc se exprima iritat: "Mai stam ?!". Invariabil o luara toti la fuga din nou spre nord. Fiecare cu privirea inainte spre acelasi punct, dar cu mintea in alta parte ...

"1" se intreba in continuare ... "Dar totusi de ce fugim ? E un val de ceata. Si ? Care o fi motivul ? Sigur astia doi stiu. Hmmm .. Poate mi-au si spus. Intr-adevar doza aia de morcovi ar mai trebui crescuta. Mi-e cam foame. Dar de unde ? Poate ma si cam lasa memoria. Daca asa zic ei. Dar de ce fugim spre nord ? Si de ce fugim toti trei in aceeasi directie ? Poate ceata se termina undeva in est .. Sau undeva in vest .. Si pana la urma de ce fugim de ceata ? Ne-am putea opri intr-un camp de morcovi. Eventual sa cautam unul mai larg."

"2" mormaia in sine ... "Idiotul asta .. O sa ne trezim prinsi din cauza lui. Sigur acusi o sa ne opreasca sa ne intrebe de ce fugim spre nord. In fiecare zi asa face. De parca nu e clar ca lumina zilei. Ceata vine din sud. Unde sa fug ? Spre vest ? Spre est ? Sa risc sa ma prinda ceata pana dau de capat. Mda .. In fine. Pana la urma are si el dreptate. Oare de ce fug de ceata ?" .. si ritmul cu care picioarele zvacneau in alergare scazu pe nesimtite, revenind repede la turatia maxima .. "Prostii. Asa e cel mai sigur."

"3" ramasese ingandurat ... "Doza asta de morcovi. In fiecare zi 14. Din 15. La fiecare oprire lasam un morcov. Si mai demult lasam doi, trei, patru .. !! Descoperire: am devenit dependenti de morcovi ! Dezvoltam toleranta. De asta stomacul cere mai mult. Trebuie sa iau notite, si sa gasesc timp sa studiez problema in detaliu. Oare cand ? La urmatorul camp de morcovi. 3 minute si 21 de secunde timp de gandire. In timp ce rontai morcovii. Hmmm ... Oare cine planteaza morcovi in pustietatea asta din 49 in 49 de kilometri ? Si de ce tocmai 45 de morcovi ? Si cum naiba sunt proaspeti cand dam de ei. Oare n-a observat ca dispar din ce in ce mai multi ? Sigur si-a dat seama ca suntem dependenti de morcovi. Vrea sa ne extermine. Incet, incet .. In curand trebuie sa crestem doza la 15 morcovi, iar dupa .. gata. Ma rog, trebuie intai sa studiez in detaliu daca suntem dependenti sau nu. Oare am toate variabilele ? Dar uite, asta care ne tot opreste .. Deja nu-l mai ajuta memoria. E clar .. Avem premisele: consum crescut in timp de morcovi, doza fixa disponibila, pierderi de memorie . Concluzia: o conspiratie anti-iepureasca clara .. Hmmm ... Dar oare vitamina A ajuta la memorie ? Poate alta e problema. N-am facut decat teste oftalmologice. Pentru vedere. Pentru memorie trebuie demonstrat. Am nevoie de timp. Cu fuga asta de ceata ... Dar oare de ce fugim de ceata ?"

Un soim se invartea pe deasupra iepurilor, intrebandu-se cam cat de comestibili sunt. O piramida cu o doua laturi din obsidian si doua din safir trona undeva la noua campuri de morcovi in fata. Iar dupa piramida ceata se zarea venind si dinspre nord ..

Cam atat .. Cu o pauza lunga m-am incadrat. Maybe it makes no sense. Maybe it does ( a bit ;) ). Anyway .. La multi ani ! :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu