duminică, 30 decembrie 2012

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)




O sa continui in acelasi stil scurt ca in ultimele dati, cel putin din doua motive: primo - inca am probleme cu mana dreapta, secundo - nu prea am subiect = "The Hobbit" mi-a confirmat asteptarile de poveste umflata si aruncata de sarbatori pe piata to get $, nu ca n-ar fi si parti bune ...

Dar nu suficiente, din pacate. E imposibil sa compar "The Hobbit" cu ceva din trilogia LotR. Am citit "The Hobbit" cand aveam vreo 13-14 ani. Si la varsta aia mi s-a parut deja carte pentru copii dupa definitie. "Lord of the Rings" l-am inceput cand aveam vreo 18, si pana sa-l termin am fost depasit de filme. Desi nu scapa total de eticheta "for kids" (inca nu pot sa-mi scot din minte episodul Tom Bombadil - slava Domnului lasat la o parte in filme), subiectul e incomparabil mai dens. Nu ma mai apuc de facut paralele si discutat alegorii, ca se gasesc deja cu droaia pe net. Revenind la "The Hobbit" aici avem o povestioara in care Bilbo Baggins (unchiul mai cunoscutului Frodo) pleaca impreuna cu un grup de gnomi intr-un quest cu scop principal de eliminare a unui dragon. Motivul: candva long ago, dragonul si-a gasit loc de vietuit fix in minele gnomilor si printre gramezile de aur strans. Povestea are cam doua parti dupa mine, care se leaga oarecum de titlul original: "There and Back Again" = in traducere libera: ce se-ntampla pana la dragon si dupa dragon. Per total insa e destul de scurta ca intindere (numarul de pagini n-ajunge nici macar la cel din "The Two Towers" - cel mai scurt din trilogia inelului). Cumva insa, varianta filmica pare a fi fost lungita suficient cat sa se-ntinda pe trei productii ...

Din care in prima, n-ajungem inca la dragon. Si pentru umplutura avem macar 30-40 de minute (exclusiv = nimic altceva) de sabii inclestate, ragete de orci, goblini, si alte efecte violente generate de conflictele inter-rasiale din Middle-Earth. O parte buna e ca story-ul a fost un pic inflorit (deh, era nevoie pentru trei parti), nu stiu daca folosind material Tolkien original sau nu, dar ma tem ca nu suficient ca sa aiba pretentii sa se apropie (prin partile care urmeaza) de LotR. Ca sa raman la parti bune, trecand peste nota relativ superficiala, previzibila, si cam plina de clisee a scriptului, filmul in genul sau e unul ok. Asta considerand ca pe aria fantasy rar ajung sa vad ceva decent.

Rating: 3 out of 5



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu