duminică, 7 aprilie 2013

The Man from Nowhere (2010)



De vreme ce Coreea e prin stiri in ultima vreme, si cum am un soft spot pentru cinemaul din Far East, am zis sa schimb meridianul din nou (e drept plasand paralela mai la sud decat unde-i atentia indreptata acum, pentru ca nordul nu tin minte sa fi produs ceva de interes vreodata - filmic vorbind). Si mai ales ca "The Man from Nowhere" parea atractiv in urma trailerului, chestie care nu-i foarte comuna pentru promovarea filmelor din zona aia.

Ce avem aici as putea spune ca vine sa completeze, in varianta asiatica, un "triunghi" (ca trilogie n-am cum sa-i zic) format cronologic cu "Leon" pentru Europa si "Man on Fire" pe partea americana. Cu alte cuvinte povestea cu un tip dur si singuratic care ajunge sa fie umanizat de postura de a proteja o fetita de o gramada de alti tipi rai, duri si mai putin singuratici (pentru ca-s o gramada dupa cum ziceam). Lasand sarcasmul la o parte, atat "Leon" cat si "Man on Fire" din punctul meu de vedere sunt varf de lista in carierele regizorale a lui Luc Besson, respectiv Tony Scott (din pacate pentru ultimul va si ramane varf de lista, iar Luc Besson a coborat mult de la "Leon" incoace, but who knows ...). "The Man from Nowhere" sau "Ajeossi" ca titlu original e cum sa zic ... "nowhere close to the other two".

Ca poveste mai exact, tipul dur si singuratic in cazul asta e un proprietar de amanet, fost agent secret retras de tanar dupa .. sa-i zicem o tragedie de familie .. ca sa nu dau chiar totul. Fetita e fiica unei dansatoare dintr-un club care isi petrece vremea prin acelasi cartier, si mai precis in lipsa de prieteni sacaindu-l pe omul nostru aproape zilnic. Problemele apar cand mama ei se nimereste sa interfereze cu un schimb intr-o retea de trafic de droguri. Si nu trece prea mult pana ce e prinsa de traficanti impreuna cu fiica. Iar intamplator, ca sa dea o nota foarte dura filmului, traficantii se mai ocupa si cu vanzari de organe iar cele doua iau un loc pe lista de transplanturi. Cumva, tipul care tine amanetul se trezeste si el implicat tangential in toata povestea asta, dar - fara sa mai dau detalii - in loc sa-si vada de treburi dupa o scurta interactiune cu "the bad guys", i se trezeste constiinta si se ia de urma lor.

Povestea filmului probabil ar prinde. Poate chiar si o face. Dar pentru mine a fost haotica si greu de crezut la cateva puncte cheie, incat dupa cum se vede am ajuns s-o tratez sarcastic. Prima parte e lenta, a doua parte e alerta. Din pacate nici una nu e chiar consistenta ca ritm = ai bucatele rapide in prima parte la care tre sa stai sa te gandesti cam ce au vrut in timp ce actiunea merge mai departe fara legatura, si parti de umplutura in partea a doua care desi dinamice parca lungesc in mod irelevant filmul. Ca aspect negativ as mai pune si ca e parca prea mult exces de drama, desi e ceva tipic asiatic. Ceva ce nu stiu cat de negativ sau pozitiv e nivelul de duritate. Daca unele pasaje n-ar fi fost asa superficiale poate ar fi facut filmul mai "greu". Asa insa nu prea creste decat factorul de violenta care e marisor. Ca sa dau totusi si un plus, pentru ca filmul pana la urma nu e rau (si de asta am preferat sa mai las din story deoparte), partea tehnica se ridica la standard de Hollywood action movie - imagine faina, montaj ok, scene de actiune lucrate brici. Fara comentarii. Dar totusi parca nu-i de ajuns. Pentru ca astea, si mult pe langa ele, am avut si in "Leon" si in "Man on Fire".

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu