sâmbătă, 29 noiembrie 2014

The Zero Theorem (2013)



Am vrut sa sar peste "The Zero Theorem". Avand suficienta experienta cu Terry Gilliam de la filme care mi-au lasat o urma undeva adanc ca "12 Monkeys" sau "Dr. Parnassus" pana la experimente total nefericite precum "Tideland" sau "Brothers Grimm", eram convins ca pot sa miros de-acum pe unde se situeaza un nou release. Am scapat insa din vedere ca nu cred sa am nici un titlu by Gilliam care sa-l pun undeva la mijloc. Pana acum ...

Call me lazy. N-am nici dispozitia necesara si nici nu cred ca ar ajuta mai mult ca trailerul sa vorbesc despre subiectul din "The Zero Theorem". Din vagile amintiri care le mai am ar fi cam aproape de a vorbi despre subiectul din "Brazil". Sure, you can do it. Dar la ce ajuta ? Ca si acolo, si aici, si in multe alte cazuri la Gilliam e un film care tine mult mai mult de interpretarea personala a fiecarui spectator. Care poate fi foarte diversa. Iar a oferi o diversitate de perceptii posibile pentru un film intr-o desfasurare cat de cat coerenta e o realizare. Nu merge totdeauna (a se vedea "Tideland"). Aici a iesit.

Call me lazy, again. N-am de gand de data asta sa vin cu nici o interpretare proprie. O sa ma rezum doar la o apreciere generala. Filmul incepe bine. Din nou, e probabil cel mai aproape de "Brazil", de la "Brazil" incoace, desi nu atinge acelasi nivel (apreciere venita in conditiile in care nu-mi prea mai aduc aminte "Brazil"). Din pacate de terminat se termina prea grabit. Pe la trei sferturi parca intra sub un algoritm accelerat de compresie, lasand impresia ca toate firele sunt taiate brusc. Daca o fi intentionat sau nu, in ideea de a exclude rapid din scena toate personajele in afara de cel principal, nu stiu. Oricum, mi s-a parut fortat si artificial.

E probabil un film care merge sa-l vezi intr-o anume stare de spirit. Si care in mod sigur nu prinde la toata lumea. La mine a mers. Nu chiar atat de bine, incat sa intre pe acelasi palier cu "12 Monkeys" ca impact. Dar suficient cat subiectiv sa am un grad de apreciere mai mare decat probabil merita :) (si nu din cauza ca-i a made in Ro production). Poate din cauza ca viata e un haos & provocarea de a-l controla e intr-un fel addictive in ciuda faptului ca stii ca that will never really work ... poate din cauza ca I need a Bainsley in my life ;) ... poate altele ...

Rating: 4 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu