duminică, 17 aprilie 2016

10 Cloverfield Lane (2016)


Remember "Cloverfield"? Iar scriu pe fuga, la 4:30 AM inainte de 2-3 ore de somn dupa care tre' sa-mi fac un bagaj si sa ajung la avion. Asa ca don't ask me sa caut pe blog sa vad cat i-am dat si cand i-am dat. Tot ce tin minte e ca este un film uitabil. "10 Cloverfield Lane" e cu totul altceva ...

Am avut un motiv "serios" sa vad filmul asta, si anume ca-mi place Mary Elizabeth Winstead (MEW). Nu ma asteptam insa sa am parte de ceva muuult peste invazia extraterestra filmata a la Blair Witch din prima parte (presupun ca asta a fost din ce-am vazut acum, pentru ca originalul e uitabil cum am zis). Care e ideea aici. Un tip prevazator (jucat impecabil de John Goodman), ca sa nu zicem direct paranoic, si-a construit un bunker. Cand evenimentele din primul film se produc, decide sa-l puna in functie. Intamplarea (sau nu) face ca in drumul spre infrastructura respectiva sa se intersecteze cu Michelle (MEW). Prin acrosaj direct = saraca fata ajunge in carje, si evident in buncar, ca na ... trebuia salvata. Cat e ajutor umanitar, cat nu, in ce forme vin monstrii din filmul asta cum zice posterul, cine mai e prin buncar, cine vrea sa intre, cine vrea sa iasa, si alte intrebari :) au raspunsul in film.

"10 Cloverfield Lane" are ceva din "Dawn of the Dead", "Shining", "Alien", "Misery", "Panic Room", si cred ca si altele la un loc. Poate nu la modul direct, si clar nu neaparat in ordinea asta din pdv consistenta. Dinamica filmul e excelenta. Ai un inceput cu multa tensiune care-ti poate da ceva fiori plecand de la ideea din schita lui Goya, ca "somnul ratiunii naste monstri" care-s mai groaznici decat orice altceva. Dupa care avem un timp de calm, cand parca somnul ratiunii nu-i chiar somn, si deci nu mai naste monstri. Pentru ca spre final, fara nici un preaviz, sa avem o lovitura zdravana care ne duce in crancena confruntare finala. Care surpriza totusi ... nu-i confruntarea finala, unde avem alt tip de dusman, si parca alt tip de actiune. Poate sa zica cine vrea ca tot "run for your life" e, dar eu - revenind la lista de mai sus - am vazut o trecere aproape instantanee (spoiler) de la nevasta lui Jack din "Shining" (much better in MEW's version, cat oi fi eu de subiectiv) la renasterea lui Ripley din "Alien" (much better decat varianta Noomi Rapace din "Prometheus" sub toate aspectele). Si nu cred ca se poate zice ca-s acelasi personaj :) Na, see it and judge for yourself ;) ...

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu