duminică, 31 decembrie 2017

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)




Nu-mi aduc aminte prea multe despre "Jumanji" (1995). Doar ca mi-a placut la vremea aia. Nu-mi aduc aminte foarte multe nici despre "Zathura" (2005). Doar ca mi-a placut mai mult decat "Jumanji". Sunt sigur ca n-o sa-mi aduc aminte prea multe nici despre noul "Jumanji: Welcome to the Jungle" (2017). Decat ca probabil e mai slab ca primul, si clar mai jos si ca "Zathura".

Versiunea noua nu pare sa fie un sequel la cea veche, mai degraba ar merge spre remake. Board game-ul "blestemat" e inlocuit cu un arcade vechi de consola care absoarbe jucatorii intr-o jungla unde trebuie sa duca la capat misiunea de a salva Jumanji (= jungla). E evident ca intr-un film de genul asta trebuie sa accepti un nivel de "SF", dar cumva toata bucata cu prinsul/trecerea in joc pare parca prea puerila... Nu stiu, varianta initiala, ca si dulapul din Narnia, sau ca sa fim mai aproape de situatia curenta arcade-ul din "TRON" mi s-au parut mult mai... credibile. In fine... Pe partea pozitiva, lasand introducerea la o parte, ideea de arcade blestemat in care esti prins ofera mult potential. Fiecare jucator are un avatar in joc destul de departe de forma reala. Avem numar de vieti si ideea de respawn. Avem puteri si vulnerabilitati. Din pacate chiar daca filmul acopera multisor din toate astea destul de bine, parca pierde la scenariu. Glumitele cateodata merg, cateodata nu. Dialogurile au un target clar in zona de varsta 10-16. Nici povestea nu ofera prea multe surprize - fuga de cei rai spre obiectivul final e ideea de baza permanent prezenta.

E curios cum "Jumanji" cel nou a prins totusi suficient la critica cat sa nu fie chiar tarat prin noroi. Presupun ca tine mai mult de politically correctness decat de cat de grozav e filmul. "Journey to the Center of The Earth" spre exemplu in aceeasi nisa e undeva la 61 pe RT comparativ cu 77-le de aici, si cred ca e totusi ceva mai bun. Dar na... in zona family/kids movie I guess it works.

As fi preferat sa inchei totusi 2017 cu ceva mai rasarit, dar din pacate nu cred ca mai am timp sa mai vad vreun film si sa-i mai si scriu intrare pana-n ora 0:00 dintre ani... asa ca that's it for now. Nu pot sa nu remarc ca e primul an, dupa 10 de blog, cand nu am avut un film cu rating maxim. Poate am ajuns eu prea picky... Poate am imbatranit si nu mai rezonez cu ce iese pe ecrane... Poate nu mai am timp sa vad suficient sau sa-mi aleg ce sa vad... Anyway, La Multi Ani! & hopefully next year will be better ;)

Rating: 2.5 out of 5

Un comentariu: