duminică, 5 mai 2019

Avengers: Endgame (2019)



I should've picked "Shazam!"... Ma rog, nu ca as fi avut chiar de ales, just sayin'. N-am vazut nici un "Avengers" in cinema pana la "Endgame". Primul a fost ok-ish, dar nu m-a dat pe spate iar "Age of Ultron" a fost... mai bine ma abtin. Surpriza a venit de la "Infinity War", care in sfarsit a prins un fir narativ chiar fain, si un pic mai complex decat ceva la mintea unui scenarist de 15 ani intr-o pauza de PlayStation. Asa ca, increzator, chit ca eram convins ca-i over-hyped, am zis sa dau o sansa. Call me hater, dar candideaza cu succes la cele mai inutile 3 ore pierdute de luna asta, chiar daca suntem la inceput.

Stii dupa "Infinity War" ca urmeaza un "time travel" movie deci asta nu-i un spoiler. Stii ca the lost team will be back in the end, so no spoilers there. Stii ca o s-o ai si pe Captain Marvel sa salveze situatia la final (ma rog, sort of), deci nici asta nu-i un spoiler. Stii ca o sa ai un big battle pe final, unde scapam de Thanos si toti ai lui, deci iar no spoilers. Ce nu stii e ca rationamentul pentru time travel in "Avengers" e mai "destept" decat in toata istoria Hollwood-ului (nu eu sustin asta), pe ideea ca nu ne-ntoarcem sa schimbam istoria ca dereglam legile fizicii, si ne distrugem propriul prezent. Trebuie adunate alea 6-7 pietre din trecut, aduse in prezent, facut "undo" la populatia disparuta, si duse inapoi in trecut fix de unde le-am luat - no harm done (cica...). Mi-e lene sa ma obosesc sa m-apuc sa argumentez de ce-ar fi cam acelasi lucru cu varianta aia clasica proasta. Dar sa trecem peste... Sa trecem si peste finalul "Doctor Strange" (unul din putinele filme din seria MCU, care mi s-au parut chiar bune) in care lumea era constienta cu una din pietre se cheama "the time stone" si s-a folosit fix pentru its time powers. Sa trecem si peste stat si construit o time machine, pentru ca in final de film sa ne amintim ca mai avem una care ar fi perfectly usable printr-o dubita abandonata (desi pana la urma n-o mai folosim). Trecem si peste efectul de "erase people" al manusii magice care ba e random vis-a-vis de cine-i pulverizat a la the undeads din Game of Thrones (cel putin asa ar rezulta din finalul "Infinity War"), ba nu mai e random (cel putin asa rezulta din finalul "Endgame"). Si mai putem trece si peste altele, dar am si eu chestii mai bune de facut decat sa mai adaug la "you're really a hater" :P

Nu-i un secret pentru cine s-a mai obosit sa citeasca cate ceva de pe blogul asta ca nu-s fan Marvel si in general nu prea gust ce-i in zona superhero movies. Exista exceptii. Una am zis-o mai sus. Guardians of Galaxy ar fi inca un exemplu, si chiar o buna parte din universul DC Comics inainte sa fie "Marvelizat", chestie care se intampla in ultima vreme. N-o sa dau spoilers legat de pentru cine "Endgame" chiar ar fi the end - asta intr-adevar e una din putinele parti neprevizibile, dar am indoieli mari ca Marvel o sa renunte la facut bani din cei pentru care povestea se termina aici. Mi se pare in continuare ca e o capitalizare maxima pe niste povestioare extrem de subtiri. Avem iar excesiv de mult CGI - somebody should tell Hollywood that 1 minute of VFX in a movie with no VFX is more effective than 30 minutes of continuous VFX - cine naiba se mai minuneaza la cat de bine is randate particulele de srapnel la a nspea explozie, efectiv e saturat creierul ca sa te mai impresioneze ceva. Avem si un final lacrimogen (citez din Tony Stark), ultra-lungit care poate prinde la lume mai impresionabila de prin arii geografice care n-au asa mult stress in daily life. Nu m-am referit niciodata la publicul de cinema, dar citisem undeva ca prin Olanda au fost aplauze si lacrimi. La noi... hai sa zic doar ca n-am fost singurul care a inceput sa se uite des la ceas in ultima jumatate de ora. Singura parte care eu zic ca salveaza ce avem aici de la ceva total nememorabil (pe bune, de incercat in doi ani de povestit "Endgame" - is curios cata lume ar descrie actiunea in mai mult de 3 minute; do a test with "Age of Ultron" now), e zona comica. Intr-adevar the side jokes si ce tine de partea asta is ok, si ajuta mult sa mai treaca timpul. In rest... again, call me hater, dar am vazut suficient de multe filme la viata mea, cat sa plasez noua intrare in top 10 IMDb sub primele 30%.

Rating: 3 out of 5 (obiectiv... daca ar fi sa fiu subiectiv... nici 20 de infinity stones nu salveaza ce-avem aici)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu