luni, 26 august 2019

Once Upon a Time in... Hollywood (2019)



Am zis sa-mi iau o dupa-amiaza libera in concediu. Si am cam regretat decizia, cu deadline-urile care se aglomereaza... + alte issues. Oare o fi normal sa n-ai "concedii" fara deadlines?... Cred ca ultimul, more or less, o fost prin 2014. Nice year. Anyway, revenind - am regretat si pentru ca vreo 2.5 ore din dupa-amiaza respectiva le-am pierdut cu ultima creatie recent lansata a lui Tarantino - "Once Upon a Time in... Hollywood". Don't get me wrong. Sa pastram rezerve. Filmul poate n-o fi rau, dar e greu sa te prinzi de asta.

Filmul urmareste cam jumatate de an din viata lui Rick Dalton, actor in criza de cariera la final de anii '60 la Hollywood, si a dublurii sale pentru cascadorii, Cliff Booth. Personaje fictive, care se invart intr-un context cu multe mini side stories, ca de fapt nici nu mai stii pana la urma care e, daca e, vreun main story. Dar... :) long story short - ca sa intelegi ceva din film ai nevoie totusi de macar un lucru: sa ai o vaga idee despre Manson family si sfarsitul nefericit al lui Sharon Tate din 1969. Wikipedia ofera suficiente date, care is departe rau de o lectura prea placuta... fara asta din pacate the final credits pesemne ca o sa te izbeasca cu un soi de reactie de "ce-am vazut eu aici?...". Chiar si cu backgroundul asta, is multe pasaje de care probabil n-o sa te prinzi ce sens au in cele mai bine de 2 ore de pelicula. Probabil o cultura cinematografica solida a anilor '50-'70 ajuta. Eu am prins vreo doua referinte, dar din pacate nu pot sa ma laud la nivelul de "cultura solida", deci cel mai probabil multe trimiteri mi-au scapat.

A nu te astepta la ceva tipic Tarantino. Soft spoiler: filmul e mult mai... sa-i spunem "comforting" decat realitatea, si probabil cam asta e si meritul care-l are. Sau asta cred ca s-a si dorit. Ca dovada e cred cel mai non-violent din toate care le-a regizat. Chestie care accentuaza un "once upon a time" = "fairy tales are nicer" = "what if?..." dar am zis ca-i soft spoiler ;) Bottom line: daca vrei ceva action packed nu-i optiunea buna - e foarte lent. Dar pentru cateva ore de pauza de la daily stress poate merge - desi se-ntampla des sa nu prea stii in ce directie si de ce, si cand nu prea stii de ce prea des, s-ar putea sa te plictiseasca, si mintea sa ti se-ntoarca back to daily stress ;)...

Rating: 3.5 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu