sâmbătă, 27 martie 2010

Daybreakers (2009)




Cum n-am timp acu' de scris (nothing new here ...) am zis sa las alt titlu despre care as fi avut ceva mai multe de zis pe saptamana viitoare - mai ales ca e un gen de productie mult mai "linistita" decat cea curenta = se pliaza ceva mai bine pe o perioada de sarbatori (so check my next entry cu alte cu cuvinte :-p o sa merite). Tura curenta o sa trec rapid peste "Daybreakers", pentru ca alt subiect quick-to-finish n-am la dispozitie si in plus nici n-am prea mai avut horroruri pe blog de prin vara trecuta (simteam lipsa :-p).

Filmul e R-rated = lots & lots .. & lots .. of blood, asta ca warning de inceput. De fapt cam in asta sta partea de horror presupun. In rest e un SF care merge pe ideea unei epidemii izbucnite undeva in 2009 si care pana in 2019 conduce la transformarea majoritatii populatiei in vampiri - cu toate caracteristicile cunoscute: fara reflectii in oglinzi, fara puls, dinti ascutiti, nu prea vor sa moara, ard la UV, samd (numai de usturoi n-am vazut sa se pomeneasca nimic). Consecinta principala e ca the everyday life devine the everynight life, in rest situatia in societate ramanand in oarecare masura similara cu viata de pana in momentul transformarii = jobs, politics, armed forces, etc ... Diferenta consta in foametea mondiala care e din ce in ce mai acuta = odata cu scaderea populatiei umane scad si rezervele de sange = the main vampire food. Asa se ajunge la subiectul filmului care se invarte in jurul unui hematolog ce lucreaza pentru o corporatie ce pare a controla cam tot, fiind principalul furnizor de globule rosii pe piata. Ei, respectivul hematolog care-si cam uraste conditia de vampir si ar prefera un regim vegetarian are ca main task gasirea unui substitut pentru rezervele de sange - care evident sa fie comercializat tot de corporatia respectiva ... numai ca intamplarea face sa gaseasca alta solutie pentru criza mondiala care insa nu e chiar foarte profitabila economic ...

Cam atat din subiect, pentru more details evident see the movie ;) . In rest ce sa mai zic, ideea e relativ ok si relativ originala (mai e suficient in plus peste ce-i mai sus) pentru un main subject pe care s-au tot scos fel de fel de stories in mare parte cam la fel de-a lungul vremii. Ideea... ca la scenariu in sine zic eu ca se putea mai bine. Si la fel si in ce priveste realizarea filmica ca intreg. Ce reuseste e sa transmita o atmosfera rece - in ton cu situatia expusa - si asta in principal pentru ca imaginea e filtrata pe blue in mare parte. Ce nu prea reuseste e sa surprinda, adica mai tot timpul cam stii ce urmeaza sa se-ntample. Si inca o chestie ar fi ca prima parte mi s-a parut un pic slow paced iar ultima cam grabita. In rest nu prea am ce zice... mediu :) ... cam la fel cu parerea mea generala despre cinemaul australian = idei ok care se cam pierd la punerea in practica...

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu