duminică, 22 august 2010

Splice (2009)




In general incerc sa scriu despre filme care ar merita vazute. De asta in general nu prea am ratinguri sub 3 cat or fi ele de subiective si irelevante = pentru ceva de nivel mediu (cel putin cum il vad eu) cred ca s-ar gasi macar un posibil privitor destul de interesat de nisa/subiect ca sa treaca cu vederea partile mai putin fericite din film. De obicei cand aleg ce vad merg pe ideea ca un tagline interesant pe IMDb + o nota de la 6 in sus poate rezulta in ceva viabil ca posibila recomandare (macar la un nivel mediu asa cum am zis). Tot de obicei imi mai las ceva timp ca in nefericitul caz in care dau totusi peste ceva prost, sa am cand sa mai vad un film in cursul saptamanii ca sa nu am numa the ultimate junk pe blog :) ( + e o justificare indirecta sa-mi fac timp din cand in cand sa vad doua filme/week :)) ). Uite ca saptamana asta n-am reusit ...

"Splice" pleaca de la o premisa interesanta. Doi cercetatori de pe undeva de prin Canada reusesc sa produca un mutant hibrid prin amestecarea de ADN uman cu alt tip - nu mi-a fost foarte exact cu ce, si nici nush cat de corect am prins ideea, cu toate ca eram relativ treaz cand am vazut filmul (desi pe parcurs m-a mai luat somnul). Ok ... mai departe ... oare ce s-ar putea intampla mai departe ? Hibridul se dezvolta, si ... Nu zau, acuma, chiar nu stiu daca e cazul sa mai continui ideea ca si-asa nu prea e mare lucru de vazut ... Sa fac o comparatie cu "Frankenstein" ar fi de-a dreptul blasfemie. Evident ca filmul se termina prost (ma rog, depinde din ce unghi privesti) - desi are un moment in care da pentru cateva secunde senzatia ca totul are un final cat se poate de calm si linistit ... dar e atat de incredibil ca ar putea fi asa incat iti revii din impresie mai repede decat revine filmul pe linia previzibila.

Lasand subiectul/storyul/scriptul la o parte ... ma asteptam sincer si de la movie making la ceva mai mult avand in vedere ca regia e de Vincenzo Natali ( "The Cube", "Cypher" ). Nimic impresionant. Nici imagine, nici montaj, totul e in limitele a ok si atat - nu pot sa zic ca-i prost dar vis-a-vis de titlurile din paranteza de mai sus nu suporta comparatie. Iar ca regie, nush ... is cateva momente care probabil se doreau a tinde spre tragism/drama - da' rezultatul e mai mult tragi-comic. La actori nu ma mai refer, ca poate is luat de val cu restul si as zice tot de rau fara sa fie asa ...

Pe ansamblu am fost dezamagit tare de tot fata de asteptari. In plus cum ziceam, si aspectele, eu stiu, ceva mai "colaterale" ca sa zic asa din film - vezi sursa ADN-ului, incidentul de la conferinta, etc - iti dai seama ca "vin" cu macar vreo 3 minute inainte daca nu juma de ora. Poate de asta is si asa de drastic. Dar oricum, oricat mi-as bate capu' nu vad nimic peste un thriller de mana a doua, cu un iz de SF care putea fi exploatat ceva mai mult.

Rating: 2 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu