duminică, 2 iunie 2013

Summer-Fall 2013 Movie Preview - Part 2

Toamna (sau mai bine zis Septembrie, ca nu prea mai stii limitele la anotimpuri) incepe cu "Riddick". Evident, nu puteam sa ma opresc la altceva decat un SF :) Continuare la un foarte reusit "Pitch Black" (insa cam la fel de obscur ca si titlul ca productie) si un mult mai putin reusit "Chronicles of Riddick" (invers proportional cu bugetul). Parca trailerul nu-i prea incurajator dar om vedea ce iese din episodul 3.

Daca tot suntem la continuari, call this a guilty pleasure, dar n-o sa sar peste "Machete Kills". Prima parte a fost superba relativ la satira vis-a-vis de action movies. Si cum a doua pare sa urmeze acelasi trend ...

Trecand pe o zona mai serioasa, spre final de Septembrie avem un biopic. "Rush" e centrat pe probabil una din cele mai "teribile" sa-i zicem povesti din istoria Formula 1 = rivalitatea dintre James Hunt si Niki Lauda + accidentul celui din urma din 1976. In general nu ma prea dau in vant dupa filme biografice, si nici Formula 1 n-o mai urmaresc din varii motive de ceva ani, dar filmul de fata se prezinta destul de bine, iar regia de Ron Howard ("Apollo 13", "A Beautiful Mind", "Cinderella Man" ca sa enumar doar din cele pe acelasi gen) prezinta grad mare de probabilitate sa mai auzim de titlu si prin Oscarurile de la anul.

Filmul de la care am cele mai mari asteptari din toata seria curenta de preview vine la inceput de Octombrie si e ( evident :) ) un SF (more or less). "Gravity" e o productie cu doi actori (probabil in proportie de 99%) - Sandra Bullock & George Clooney - un regizor care ar trebui sa garanteze ca rezultatul e bun - Alfonso Cuaron ("Children of Men", "Harry Potter & the Prisoner of Azkaban" - singurul din serie care chiar mi-a lasat o impresie pozitiva) - si un subiect aparent simplu dar cel putin original: in urma unui .. "accident", doi astronauti raman suspendati pe orbita. Si asta-i tot ce stim pe moment :) ...

Noiembrie incepe cu un SF asteptat de multa lume se pare: "Ender's Game". N-am citit cartea (Orson Scott Card), premiata cu Hugo si Nebula, dar story-ul il stiu pe scurt, si in aria de SF-uri pe care am avut timp sa o diger ma lasa cam la fel de rece ca "Starship Troopers" (Robert Heinlein). Stiu ca n-ar fi acelasi lucru dar e nisa din gen (military science fiction ca sa citez Wikipedia) care nu ma atrage mai deloc. Astept sa vad daca ma contrazice filmul.

Nu se putea sa n-avem si ceva din categoria super-heroes. Si cum n-am prea multe optiuni asa devreme pentru finalul de toamna ca trailere, din pacate nu pot sa sar peste "Thor: The Dark World". Din toata seria Marvel, primul "Thor" e pentru mine undeva pe la coada listei (impreuna cu "Iron Man 2" si mai multe din seria "X-Men"), asa ca daca o fi sa ma surprinda episodul secund, nu prea are cum sa fie decat pozitiv.

Alt sequel, "The Hunger Games: Catching Fire", incheie Noiembrie si lista curenta de previews. Si fara mai multe comentarii ma limitez sa zic ca e alta productie care luand-o in considerare pe prima, nu prea vad cum ar putea sa ma surprinda decat pe plus. Cu riscul de a fi carcotas, ar trebui sa punctez totusi partea cu "surprinda", si ca nu vad prea mari sanse pentru nici una din cele doua sa faca asta :P

Cam atat pentru "avantpremiera" curenta. Timp in care am reusit sa acumulez totusi vreo doua subiecte pentru intrarile de saptamanile ce vin. So, back next week with a movie ;)