duminică, 27 septembrie 2020

The Two Faces of January (2014)

 

"The Two Faces of January" lasa in primele 10 minute o impresie clara de deja vu, si n-a trecut mult pana sa ma prind ca motivul e "The Talented Mr. Ripley". Pana la urma, ambele filme au la baza un roman de Patricia Highsmith. N-am citit niciunul din cele doua, dar constructia de personaje mi s-a parut asemanatoare, la fel ca genul de actiune, perioada de timp, pana chiar si locatiile alese chiar daca intr-o parte-i Italia iar in alta Grecia - tot undeva intr-o zona insorita pe malurile Mediteranei. 

Cum nici "The Talented Mr. Ripley" nu-i prin lista mea de filme favorite, nici "The Two Faces of January" nu mi-a lasat cea mai grozava impresie. Toata desfasurarea e centrata pe periplul unui cuplu prin Grecia, Chester si Colette, unde el e un fost broker din New York fugit cu banii investitorilor. Ajuns din urma de un detectiv particular, care moare in urma unei incaierari, Chester se vede nevoit sa caute un mijloc de scapare din tara, pentru care recurge la serviciile unui tanar ghid american, Rydal, care de fapt nu-i altceva decat un mic escroc local. Asa ajunge sa se formeze un soi de triunghi cu iz amoros, unde cam stii din start ca povestea n-are un final prea fericit. 

Tre' sa admit ca nu-mi mai aduc aminte foarte bine "The Talented Mr. Ripley", dar dupa cum am zis sentimentul de deja-vu a fost acolo. Totusi parca la vremea la care l-am vazut mi s-a parut ceva mai credibil decat ce-avem aici, care pare un soi de versiune B a aceluiasi gen de film. Singura parte care mi-a ramas destul de clara in memorie din "The Talented Mr. Ripley", e finalul absolut in plop, unde trebuie sa dau credit filmului de fata care are o inchidere decenta. Cam atat.

Rating: 2.5 out of 5


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu