miercuri, 2 februarie 2011

Oscar 2011 - VFX



O sa incep cu sectiunea de efecte vizuale, avand in vedere ca imi e un pic mai proaspata in minte. Aveam de gand de fapt sa scriu un post combinat cu art direction, dar n-am timp de ambele acum. Si-asa ... cred ca mai mult o sa incerc anul asta sa las o serie de clipuri sa "vorbeasca" in locul meu (oricum sunt mai avizate decat subsemnatul).

Primul titlu pe lista de nominalizari aici (care e ca intotdeauna alfabetica) e "Alice in Wonderland". Daca ar fi sa fac un top pentru favoriti la categoria asta probabil ar fi pe locul 2, adica ceva sanse ar avea. Problema la filmul asta e ca efectele care practic reprezinta cam 80-90% din ce se vede pe ecran sunt in ton cu stilul "haotic" specific lui Tim Burton - care nu stiu cum e pentru altii dar pe mine ma cam calca pe nervi uneori (doar uneori). "Alice in Wonderland" cred ca era subiectul perfect dintotdeauna pentru omul asta prin natura povestii/contextului avand in vedere ce stil regizoral are, iar rezultatul a iesit fix cum m-am asteptat. Pe scurt - cam exagerat de imprastiat in afara liniei principale a subiectului care se cam pierde. Dar mai mult despre asta data viitoare, ca acum n-am timp. Efectele desi tehnic au meritul de a sustine cam tot filmul dupa cum ziceam, nu stiu daca in final nu il fac cumva mai greu de urmarit. Ma rog, poate depinde si de gust ... Revenind la observatii mai obiective, majoritatea peliculei a fost turnata in studio si mai exact computer generated. Mai multe despre asta in clipul urmator:





"Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1" .. cred ca a cam lasat efectele pentru Part 2. Mi se pare destul de slab pe partea asta, nu ca mi s-ar fi parut vreunul din serie prea grozav. In plus si ca film e probabil printre cele mai slabe din toate HP-urile. Si evident sufera de aceeasi problema ca si restul. N-am nimic cu autoarea cartilor dar e clar de la o posta ca habar n-avea ce o sa scrie in volumul 7 cand a inceput volumul 1. N-ar fi o problema daca am avea de-a face cu o serie de gen Poirot by Agatha Christie unde in afara de personaj altceva nu prea mai conteaza ca legatura intre carti. Dar in cazul Potter, e fix invers, se vrea cu tot dinadinsul sa avem o saga telenovelistica de la episodul 1 pana la ultimul. Si evident ca in orice script in care autorul habar n-are ce o sa scrie peste doua episoade, asa de firava e constructia si aici. In fiecare Potter apar tot felul de elemente care in teorie is din mosi-stramosi in poveste dar pana la episodul x au fost tinute la secret. Aici e vorba de "the Deathly Hallows" in jurul carora se invarte subiectul. Dar ... parca vorbeam de efecte nu ? Mda, numai ca la efecte prea multe n-am de zis, si nici Academia Americana nu cred c-o sa aiba. E o urmarire aeriana in start (pe care n-am gasit-o pe YouTube s-o dau de exemplu), ceva animatie care prinde chiar ok acolo unde e (dar nu stiu daca asta conteaza ca efecte), si in rest aruncaturile uzuale de fulgere din bagheta + goblinii a la Gollum, care pot fi observate si in ce urmeaza:





"Hereafter" ... hai sa mai scriu o data ... Acuma sper ca e clar. Nu ? Atunci -> ... E ultimul film al lui Eastwood si ca film e ok. Pe scurt e o drama cu ceva romance pe final centrata pe ideea de "ce se intampla dupa ce muti domiciliul in subteran". Sau mai exact pe perceptia celor vii asupra subiectului dintre "". Ca film, mai zic o data ca sa nu fiu inteles gresit, e in regula daca esti in the mood for a slow-paced drama (desi pt. afterlife subject personal mai pe gustul meu ar fi ceva de genul "The Jacket"), dar ... n-are efecte ! Sau na ... are ... o scena/secventa de inceput in care un tsunami matura o plaja intreaga si ce mai urmeaza dupa. Secventa care e intr-adevar lucrata fain si e destul de "immersive" la propriu pt. privitor, dar ... totusi .. parca nu e de nominalizare. Si is destul de convins ca pana si echipa din spate probabil e mai mult decat multumita cu atata si constienta ca sanse la mai mult cam nexam> Din pacate (sau din fericire) n-am cum sa dau un spoiler cu unicul efect de amploare din film = tsunamiul , pentru ca n-am gasit clip .. asa ca o sa ma rezum la trailer:





Despre "Inception" am mai scris prin august trecut, deci n-o sa ma mai lungesc aici ca la restul. In plus legat de "Inception" o sa mai fie de vorba destul pe la alte categorii :). Deci strict legat de topicul curent, aici cred ca o sa ajunga Oscarul. In afara faptului ca ajuta efectiv privitorul sa "intre" mai adanc in story (spre deosebire de "Alice" unde din cauza cromaticii in special iti mai vine sa inchizi si ochii cateodata), "Inception" e si destul de inovativ la capitolul VFX. Din toate cele 5 titluri cred ca are cele mai multe, de departe, elemente originale - vizual, nu neaparat ca tehnica, care nu le-am mai prins prin alte parti. Mai elocvent poate e clipul urmator:





"Iron Man 2" n-aduce nici el ceva foarte original ca efecte. Cred ca primul "Iron Man" a stat mai bine la capitolul asta. Iar aici avem cam ce am avut si acolo in materie de efecte + ceva CGI nou. Despre film am scris pe blog in mai deci mai multe se pot gasi acolo. Cam atat cred ca e suficient, mai mult nu prea merita de comentat ... a, si un clip:





Back next time cu Art Direction ;) ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu