sâmbătă, 19 februarie 2011

Oscar 2011 - Film Editing



Asa cum ziceam si data trecuta asta e categoria care poate sa salveze sau sa ingroape imaginea unui film, si implicit mare parte din aspectul vizual final al productiei. Nu stiu daca n-am mai zis-o dar daca imaginea da feelingul vizual = cald, rece, deschis ca spatiu, inchis, etc, montajul in general da feelingul de ansamblu. Si chiar daca in privinta asta intra categoric si sound mixingul = montajul de sunet, in general categoria de fata e considerata mai importanta, iar statistic vorbind (din ce stiam) asta se reflecta si in faptul ca e cea mai intalnita asociere ca premiu cu cel mai bun film. Nu cred ca o sa fie asa anul asta, cand mi se pare totusi ingrozitor de greu de prezis cine ia Oscarul aici. Sa vedem ce nominalizari avem ...

"Black Swan" - eu zic ca e filmul care o sa plece cu premiul de aici. E un montaj excelent, care pune foarte mult in valoare ce ziceam data trecuta, tot aerul inchis, tensionat care completeaza ideea de dementa in jurul careia se invarte filmul (la propriu si la figurat). In general despre montaj e inutil de spus prea multe - aspectul principal de urmarit e cum e compusa o secventa de cadre (sau chiar scene intregi), de la modul de alternare la durata. Alt clip mai bun decat urmatorul n-am gasit in sensul asta, dar e destul de sugestiv pentru feelingul filmului:





"The Fighter" - e filmul pe care eu il consider a fi cel mai la coada aici. Are un montaj ok, dar care nu prea iese cu nimic in evidenta in afara de scenele de box. Iar aici sincer sa fiu e tipul de scena care are ea mai mult rolul de a pune in valoare montajul prin continut, decat montajul scena. Ma rog .. Nu-s expert :). Din pacate clipul cel mai potrivit peste care am dat pentru partea asta are "embedding disabled", so sorry again for the extra click (se pare ca n-am scapat chiar daca n-avem parte de "Inception" azi):





"The King's Speech" - am zis-o si data trecuta, aici montajul adauga mult la imagine. Mai jos e scena finala din film (nu stiu cat rezista pe YouTube), care cred ca e una din cele mai bune - inclusiv pentru imagine (care aici are un punct de varf), dar am pastrat-o pentru montaj :) pentru ca pentru filmul asta e ceva mai reprezentativ zic eu. Totusi, daca mai sus ziceam ceva de scene care dau un branci ca sa zic asa montajului = pun pe tava suficient context ca sa scoti ceva interesant, "The King's Speech" e genul de film care e exact contrariul. E un story calm, lent, fara multa actiune si din pacate asta nu ajuta prea mult la categoria asta, deci chiar daca e bun e sub o limita destul de joasa fata de alte titluri de aici.





"127 Hours" - dupa mine e filmul cu cel mai bun montaj, dar din pacate anul asta e cam outsider peste tot. Cred ca e categoria la care as vrea cel mai tare sa ma insel (printre cele despre care scriu anul asta) si Oscarul sa ajunga aici. Am scris si in intrarea despre film pe blog si o repet. Mi se pare al naibii de greu sa scoti o pelicula de 90 de minute avand in prim plan un tip blocat sub un bolovan, iar unul din factorii importanti in rezultatul final e in mod sigur montajul. Well .. motivul pentru care "127 Hours" nu prea e favorit aici, pe langa faptul ca exista titluri ceva mai populare, e ca montajul (spre deosebire de "The King's Speech") e ajutat multisor aici de imagine (care totusi n-a fost nominalizata la Oscar dar are cateva pe la alte premii, inclusiv BAFTA printre cele mai importante) = is destul de convins ca editorul a avut de unde alege la varietatea de cadre pe care le avem. Chiar si asa raman la parerea ca e superior celorlalte filme.





"The Social Network" - cred ca e al doilea favorit aici (desi multa lume zice ca e primul si a mai luat si BAFTA). Cum am zis, e o categorie grea de prezis pentru ca personal vad sanse cam 50/50 pentru aici si pentru "Black Swan" si am oarecare incredere ca o sa vad o surpriza de la "127 Hours" :). Motivul pentru care l-as pune totusi dupa "Black Swan" ca sanse e o data calitativ, desi e un montaj excelent care completeaza ceva lipsuri la imagine (care habar n-am cum a prins nominalizarea) totusi parca nu e la acelasi nivel. Si in al doilea rand, daca Academia mai vrea sa mai dea un Oscar pentru "Black Swan" in afara de probabil cel mai sigur premiu al serii pentru actrita in rol principal, cred ca montajul e printre primele optiuni. Dar, revenind la "The Social Network" una din partile faine e ca in ciuda faptului ca n-avem un film cu foarte multa actiune in el, montajul il face totusi destul de alert:





First entry next week - adapted script ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu