sâmbătă, 18 februarie 2012

Oscar 2012 - Film Editing



Folclorul legat de Oscaruri zice ca premiul la montaj film prevesteste pe cel final for best movie. Habar n-am pe unde-am auzit asta, si nici n-o prea cred (exemplu clar: anul trecut n-a fost asa .. si totusi .. anul asta parca suna mai valabil). Dar sa vedem ce avem ca nominalizari ...

"The Artist" cred ca sta cel mai bine aici. In primul rand e ceva diferit de restul fiindca taierea scenelor pentru inserturile scrise vine la pachet, vorbind de un film mut. La care mai adaugam si un aer de film de anii '20 la modul cum ti se prezinta cadrele in fata ochilor. Mai exact .. firul povestii in filmul asta e desfasurat in special prin ce tine de montaj, neavand replici si e o treaba suficient de bine facuta incat sa nu simti nevoia de dialog (= scene scurte + alternante rapide intre cadre). Si ca sa mai adaugam ceva (vorba vine ..) cu o singura exceptie is cam dezamagit de ce-i in rest pe la categoria asta anul curent, deci prea mare concurenta nu vad.







Am scris ( de bine :) ) despre "The Descendants" luna trecuta intr-o intrare intreaga. In care nu-mi amintesc sa fi zis nimic de montaj. Pentru ca la fel ca restul aspectelor ce tin de partea mai tehnica (cu exceptia a ce intra la score & sound) nu prea sare in evidenta. Singura scena care chiar mi-a ramas in minte (si probabil si de asta exista clip cu ea + e inclusa si in trailer) in care "se simte" ca sa zic asa un pic efectul a ce tine de montaj e evident una alerta.







Mi-a placut montarea din "The Girl with the Dragon Tattoo". E suficient de "helpful" la mentinerea aerului rece si in acelasi timp tensionat care il are filmul. Si dupa mine parca e un pic peste ce aceeasi echipa (Angus Wall & Kirk Baxter) a reusit anul trecut cand a luat si Oscarul pentru "The Social Network". Daca ar fi sa aleg dupa preferintele mele un film de aici mi-ar fi destul de greu sa decid intre cel de fata si "The Artist". Dar obiectiv vorbind parca as merge pe varianta muta ;)







"Hugo" are ca director de montaj pe colaboratoarea dintotdeauna a lui Scorsese si un nume de referinta pe zona asta: Thelma Schoonmaker. Si asta ar trebui sa insemne doua lucruri: 1. sanse la Oscar sunt clare 2. daca ne uitam totusi la ce filmografie are persoana amintita mai sus la activ plecand de dinainte cred de "Raging Bull" (ca un singur exemplu) si facem o comparatie ... sansele cam vin din inertie aici. Dar parca tot "The Artist" are mai multe.







In final avem "Moneyball". Unde nu vad alt motiv sa fie aici decat completarea numarului de cinci nominalizati. Nici n-am prea gasit (din nou ... dupa "episodul" cu sunetul) ce sa aleg drept clip ...







Next time = very soon, ceva mai interesant relativ la nominalizatii de anul asta -> imagine ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu