duminică, 5 februarie 2012
Oscar 2012 - VFX
Ok .. I'm back. Din pacate nu cu foarte mult timp la dispozitie, dar suficient ca sa incep trecerea prin cateva categorii de anul asta cu VFX. Deci sa luam nominalizatii la rand, asa cum is trecuti pe rabojul oficial (= alfabetic):
A trecut ceva timp de cand a iesit ultimul "Harry Potter" in cinematografe. Suficient ca sa sufar de aceeasi problema care am avut-o in permanenta cu seria asta (prea lunga si prea re-incalcita de la parte la parte cu sindromul clasic de "I have no clue how I'm gonna finish this" din mintea autorului .. well, autoarei in cazul de fata, care se poate simti de la o posta de la primul film). Nu mai tin minte prea multe detalii ca sa fac nici macar un rezumat coerent la story (evident mai putin partea cu Voldemort dies, Harry lives in cele din urma). Ca sa nu fiu rau, filmul a fost ok, dar ca si restul departe dupa mine de LotR sau Stardust sau Neverending Story ca sa dau doar trei variante diferite de fantasy. Dar era vorba de VFX aici, asa ca back to the point. Clar e cel mai spectaculos vizual din toate partile (atata mai tin minte) si pot sa zic ca mi-a placut. Nu cred insa ca e suficient de original/inovativ ca sa aiba sanse mari la categoria asta. Eu il vad undeva la mijloc intre cele cinci nominalizari. Si aici ma refer in special la faptul ca "Deathly Hallows Part 2" vine dupa "Deathly Hallows Part 1" care vine dupa ... nu mai stiu dupa ce .. dar ce tine de VFX n-a sarit tehnic vorbind prea departe totusi de la o parte la alta. Trebuie sa admit ca totusi din intrarile de aici cred ca e cel mai variat. Dar variatia asta include si mult motion capture, iar motion capture am mai vazut si avem si anul asta un exemplu intre cei cinci de aici care ia de departe ce vezi in "Harry Potter" (si cred ca o sa conteze mult).
"Hugo" e o adaptare (un pic atipica pentru ce regizeaza Scorsese in general) dupa un roman semi-fictiv avandu-l in prim plan pe Georges Melies, unul din cele mai importante nume legate de inceputurile cinematografiei. Mai multe alta data, cand ajung la sectiunea de Best Picture, dar ca idee scurta Melies e probabil primul nume important legat de utilizarea de trucaje si efecte vizuale in film (cel putin din cat stiu eu pentru inceputul de secol XX sub aspectul asta n-a existat altcineva care sa obtina ceva la un nivel similar). Asta ar fi un motiv indirect, pe langa totalul de 11 nominalizari pe care le are "Hugo" anul asta, pentru care il vad printre cei doi favoriti la categoria asta. Pe de alta parte, as acorda mai mult credit filmului in sine pentru art direction si imagine + montaj decat pentru VFX la nivel de impresie vizuala. Ca efecte in sine nu mi se pare ceva extraordinar. Probabil cea mai spectaculoasa scena e cea care implica un accident de tren, iar detaliile vis-a-vis de asta cel putin pentru mine arata destul de concludent diferenta de complexitate in partea tehnica fata de cel putin o alta nominalizare (daca nu mai multe). Bine, VFX in "Hugo" nu se reduce doar la atata si in plus trebuie sa recunosc ca nu am vazut filmul in 3D, dar spre deosebire de "Avatar" unde 3D-ul si efectele mergeau mana in mana, aici 3D-ul cum o fi el, dupa mine se leaga probabil mai mult de imagine. Iar asta e alta poveste (am oarece temeri insa ca nu si pentru Academia Americana ... again remember "Avatar", acolo au mers "la pachet" ...).
Despre "Real Steel" am avut o intrare pe blog in Decembrie deci n-o sa ma mai lungesc la scris. E clar unul din cei doi outsideri la categoria asta, si titlul care cred ca are cele mai putine sanse sa impuste un Oscar de la Academie (desi daca ar fi dupa mine l-as pune pe locul 4 in cele 5). Inca o data, mult motion capture, si cum ziceam avem un "the masterpiece" pentru asa ceva anul asta. Si nu e "Real Steel" ...
... E "Rise of the Planet of the Apes" (lung titlu .. ma intreb cum o fi abreviat .. ca si asa are sanse sa iasa lung). Prequelul la cred ca toate filmele mai noi sau mai vechi din franciza "Planet of the Apes", care ne zice "how all started", e intr-adevar ceva superb sub aspect de VFX. Eu am incredere ca Academia Americana n-o sa fie chioara si o sa vada obiectiv ca Oscarul ar trebui sa ajunga aici. S-a mai intamplat si la "Benjamin Button" acum cativa ani, si tot pentru efecte unde dominanta si partea inovativa a fost legata de tehnica de motion capture. Ce au reusit cei de la WETA din Noua Zeelanda (same team from LotR, Avatar & King Kong) e cel putin la acelasi nivel. Din pacate, ca sa zic asa, e si cel mai bun aspect din film (singura nominalizare care o are de altfel, si de asta ma cam tem ca s-ar putea sa iasa "Hugo"), in rest fiind ok, dar nu pot sa zic ca m-a dat pe spate. L-am vazut asta vara, si n-as vrea sa ma mai lungesc inutil, mai ales ca a trecut ceva timp si nu-mi mai aduc aminte chiar bine, dar a fost valabil ceea ce presupuneam: daca vezi cele trei trailere lansate inainte, e cam suficient ca sa nu mai ai nimic esential in plus de vazut in film. Well .. mai putin partea de efecte ;) ...
Despre ultimul (I really hope is the last ...) "Transformers" nu prea am multe de spus. Ei zic (check the clip below) ca au incercat ceva diferit de partile anterioare. O fi ... nu stiu .. cert e ca exista o diferenta si la numarul de explozii, schije, etc, samd (evident, in crestere). "Dark of the Moon" pe mine m-a plictisit mai rau decat "Transformers 2" ... iar luand in considerare scriptul in sine, desi n-ar fi un criteriu corect, l-as interzice in mod absolut de la orice nominalizare (i-au dat 3 anul asta .... :|). Ca sa fiu fair, trebuie sa recunosc ca partea de VFX e probabil unicul motiv pentru vazut filmul asta (well .. mai e si Rosie pe-acolo, dar parca tot Megan era mai ok .. chestiune de gust anyway :P).
Cam atat pentru VFX ... incerc sa revin soon cu o intrare pentru sound ( one of my favorites ;) )
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu