sâmbătă, 21 februarie 2009

Oscar '09 - Leading Actor




Avand in vedere ca am scris si anul trecut legat de categoria asta, ca e singura unde am vazut toti actorii in rolurile nominalizate si nu in ultimul rand ca am o pauza de juma de ora de "debugging" a masinii de spalat dupa care urmeaza de vazut daca mai are alergie la apa (= o mai scuipa afara), am decis sa incerc un short entry pe tema lead actor.

The nominees:

  • Richard Jenkins - in "The Visitor", in rolul unui profesor universitar singuratic si plictisit, in a doua jumatate a vietii, care intors pentru o conferinta neprevazuta in propriul apartament din New York, nevizitat de ceva vreme, are surpriza de a gasi drept chiriasi un cuplu de imigranti ilegali. Intalnirea, in ciuda faptului ca se termina cam dulce-amar, ii mai aduce ceva culoare in the plain every day life. Richard Jenkins face clar cel mai bun rol in care am avut ocazia sa-l vad, chestie valabila in parte si pentru restul nominalizatilor, dar aici se simte poate ceva mai mult din cauza ca in general e un actor de roluri secundare. In concluzie a fost o surpriza cat se poate de placuta in sine, dar nu cred ca are sanse mari comparativ cu alti doi-trei nominalizati.

  • Sean Penn - in "Milk", duce rolul (cum am mai zis si prin alta intrare parca...) primului oficial gay ales intr-o functie importanta administrativa pe plan local intr-o metropola din US = San Francisco. E probabil unul din cele mai bine lucrate roluri ale lui Sean Penn fiind clar printre favoritii la categoria asta. Comparativ l-as lua pe cel din "Mystic River" de acum cativa ani, nu neaparat in ideea ca a fost premiat pentru el, ci ca nivel de transfigurare de la o tipologie de personaj la altul. Pana la momentul curent nu mi s-a parut niciodata ca actor atat de versatil.

  • Frank Langella - in "Frost/Nixon" in rolul unui Richard Nixon apasat de Watergate care incearca sa-si refaca imaginea prin intermediul unor interviuri televizate la o scurta perioada dupa demisie. E rolul care mi-a placut cel mai mult dintre toate. Nu stiu cat de bine aduce cu Nixon din realitate (n-am trait in vremea aia), nu stiu cat de bun e rolul comparativ cu cel al lui Hopkins care pana nu demult era (daca nu mai este) cea mai cunoscuta personificare (n-am vazut filmul in cauza), dar stiu ca ce am vazut nu e Frank Langella pe care il stiam din alte roluri, majoritatea secundare. Ori n-am mai prins eu de mult un film cu el (which is very possible), ori intr-adevar transformarea e majora (ca si in cazul de mai sus). In plus filmul e "dus" in mare parte de rolul asta, neavand in rest, in ciuda celorlalte nominalizari despre care am mai vorbit, ceva care sa tina atentia treaza. Din pacate, daca nu se intampla vreo mare surpriza cumva (as vrea s-o vad) nu cred ca are mai mult de a treia sansa.

  • Brad Pitt - as "Benjamin Button"... overrated, clar.. :). Da, nu m-am omorat niciodata dupa Brad Pitt (cu exceptia poate a "12 Monkeys"), dar in rolul asta e supraevaluat, mai ales dupa ce-am vazut cam cata parte e intepretare, cata machiaj si cata CGI. End of story.

  • Mickey Rourke - in "The Wrestler", joaca rolul unui.. wrestler.. evident.. trecut bine de prima glorie, ba chiar mai exact in prag de colaps total (la propriu - cardiac). Rolul e probabil unul din cele mai bune din cariera.. M-as feri sa zic chiar cel mai bun, pentru ca in urma cu vreo 15-20 de ani au mai fost cateva demne de tinut minte. In plus, e un rol destul de greu. Si de fapt, probabil e cea mai buna parte din tot filmul (impreuna cu Marisa Tomei, da' acolo is subiectiv :-p), care film de altfel nu cred ca e nici pe departe atat de stralucit pe cat o indica scorul de pe IMDb spre exemplu. Mai mult ca paranteza, inca o data, dupa ce l-am vazut, am ajuns sa-mi pun intrebarea cum naiba si din ce motiv e atat de popular wrestlingul in US... Nush, la meciuri de box (heavyweight) ma mai uit si eu din an in paste. Acolo chiar ai un duel, care nu degenereaza, dar o lupta in mare parte regizata nu are nici un farmec, si fiind si extrem de violenta chiar scarbeste. Chestie care o cam face si filmul asta in parte, si poate chiar asta e si intentia uneori... Facand abstractie insa de toate astea, cum am zis, rolul lui Rourke e chiar bun si cred ca o sa mai adauge un premiu la cele luate deja (desi, mai in gluma, mai in serios, nush de cat efort a fost nevoie pentru interpretarea, ca feeling, a unui showman cu viata praf :) ...)


Cam atat la partea de acting, de alte postari pe tema asta (sau pe altele) nu mai am timp. I'll be back soon with the final Oscar entry for this year :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu