duminică, 1 februarie 2009

Oscar '09 - Animated Feature Film




Avand in vedere ca pana la ora curenta e cam singura categorie de anul asta care am apucat s-o epuizez complet = vazut toate nominalizarile, am hotarat sa incep seria de intrari legate de Oscar '09 movies cu sectiunea animated feature film (= lung metraj). Ce-am avea aici ? Pai.. cele trei productii vizate, si subiectul lor ar fi pe scurt:

  • "Kung Fu Panda" - o poveste plasata undeva in the Far East, unde un Panda viseaza sa-si schimbe cursul carierei de bucatar specializat in taitei in ceva de genul Ultimate Warrior si evident pana la finalul filmului reuseste, calea spre titlul de "the Dragon Warrior" (= ca sa dau si datele exacte...) fiind lunga si intortocheata

  • "Bolt" - un caine, star intr-o serie TV cu rol de super-hero (= implica super-powers), ajunge accidental din Los Angeles in New York si incearca sa gaseasca drumul inapoi, de-a lungul acestuia realizand ca in the real life super-puterile nu prea functioneaza (nu intotdeauna cel putin..)

  • "Wall-E" - un robotel solitar, conceput pentru reciclare, ratacit pe un Pamant parasit de cateva secole in urma disparitiei aproape complete a vietii (cel putin in varianta "green"), impreuna cu "Eve" (alt robotel, in varianta feminina, de tip sonda pentru cautat life supporting planets), reuseste sa convinga rasa umana supravietuitoare de la bordul unui ... "transatlantic" spatial, sa incerce sa re-colonizeze the long forgotten Terra


Oki, am scris suficient legat de subiect, si departe de a fi destul cat sa zic tot. Revenind la Oscaruri... E aproape sigur ca "Wall-E" ar iesi castigator din cele enumerate. Ce e sigur, e ca nu va fi "Bolt", care e intr-adevar din punctul meu de vedere sub celelalte doua, si sincer mi se pare mai mult de umplutura ca sa fie trei la categorie (ar fi putut fi bine mersi si "Madagascar 2" pe pozitia asta). "Bolt" e un story clasic Disney - in sensul de perfect for kids, cat se poate de moralizator, relativ ok pe ansamblu, cu tipicele secondary characters pentru adaos de funny stuff fara a excela insa la capitolul asta ( I mean... pentru cine le-a vazut pe ambele... porumbeii + hamsterul de aici vs. pinguinii din "Madagascar" - primul ... tell me who's the "winner"... ). In plus, ori am vazut eu prea multe filme, ori finalul e previzibil in proportie de peste 90% (ma refer efectiv la constructia scenariului = secventa de events din ultima parte...). Ca sa inchei cu "Bolt", in concluzie, per ansamblu e cum am zis.. ok, dar nu vad sa iasa in evidenta cu ceva fata de the usual animated movie.

Trecand la "Wall-E" (from Disney), de care ziceam ca il vad, aproape sigur in pozitia de Oscar winner... n-o sa reiau ce tin minte ca parca am mai scris acu nu foarte mult timp in intrarea legata de "Madagascar" vs. "Madagascar 2", si anume rivalitatea care exista la nivelul de productii animate la momentul curent intre "Disney/Pixar" si "Dreamworks". Trebuie totusi sa mentionez ce mi se pare ca am scris (intr-o forma sau alta..) si atunci, ca animatiile care ies de la "Disney" sunt in general... sa-i zicem... "politically correct". Asta inseamna ca au substrat moralizator puternic, targetul minim de varsta in general e ceva mai jos cam cu 2-3 ani cred = suitable for kindergarten too (nik rau in asta), sunt mai.. "lacrimogene", etc. "Wall-E" se incadreaza destul de bine pe categoriile astea = are semnificatie morala deep (more or less...) combinata si cu love story si poate cel mai important se simte marca Pixar = la nivel tehnic clar sta mai bine fata de "Kung Fu Panda"... Ce-as putea eu sa zic, ca parere proprie... ar fi ca totusi il prefer pe ultimul... why:

"Kung Fu Panda" (from DreamWorks), cum am mai zis si mai demult.. e poate cea mai funny productie animata care am vazut-o de la "Emperor's New Groove" incoace, impreuna cu primul "Madagascar" (care l-am prins cu ceva intarziere). Deci.. nush... toata calitatea Pixar, toata partea deep, etc... parca paleste comparativ cu scriptul din "Kung Fu Panda". In general cand ajung sa ma uit la desene animate, ma astept sa ma binedispuna, in sensul cel mai direct = sa pufnesc in ras cat mai des => winner clar pe partea asta: Kung Fu Panda. Si totusi, chiar daca ziceam de technical level... ca ar fi mai sus la "Wall-E", e un capitol, si anume coloana sonora la "Kung Fu Panda" - Hans Zimmer, John Powell (from "Face/Off" + others) care cred ca e mai profesional facuta...

In fine... pt. Oscar, cum am zis, pe "Wall-E" il vad cel mai sus din perspectiva Academiei Americane de Film... Dar.. sper sincer o surpriza, similara cu cea (singulara pana acum legat de distinctii) de la Annie Awards de acu vreo doua zile (care totusi sunt cele mai importante premii pentru industria de animatie) unde "Wall-E" n-a luat nik (parca...), iar "Kung Fu Panda" a luat cam la 10 categorii (including best production of the year) daca imi aduc bine aminte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu